Fettisdag för hela slanten

Japp, skidsemester har man varit på. Men inte är det vad det här inlägget kommer handla om.
Har långrast nu, med en massa klasskamrater bredvid mig som sitter och skriker bokstäver, med tanke på att de kör hänga gubbe. Och har man nyligen fått reda på att en av lärarna på skolan bloggar, då blir iallafall jag för nyfiken för att hålla mig borta. Så jag gick in och läste, och hittade en spännande lista.. Och spännande listor kan jag inte heller hålla mig borta från...

Regler: Det här är svårare än du tror! Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord eller ljug! Om personen som gjorde innan dig har ett namn som börjar med samma bokstav som ditt namn, får du inte ge samma svar som han/hon gjort. Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar, annat än på första frågan då så klart! Lycka till!

1. Vad heter du? Jenny
2. Ett ord på fyra bokstäver: Jama
3. Flicknamn: Janis (tänkte på rebellen i Mean girls haha)
4. Pojknamn: Jake
5. Yrke: Järnvägskusk
6. Färg: Jättegrön
7. Klädesplagg: Jeans
8. Mat: Jelly beans? 
9. Sak i badrummet: Jordgubbstandkräm
10. Plats/stad: Jamaica
11. En orsak att vara sen: Jordbävning
12. Något man skriker: JÄVLAR!
13. Film: Jurassic park
14. Något man dricker: Juice
15. Band: Judas priest
16. Djur: Jädda med G
17. Gatunamn: Jaktvägen
18. Bil: Jaguar
19. Sång: Jag hatar söndagar
20. Aktivitet med mer än en deltagare: Jugoslavisk dans

Nu börjar lektionen, så jag uppdaterar senare med alla äventyren från föregående vecka.
Ha det göttans och på återseende mitt herrskap!

1 eva-marie:

skriven

Först nu fattade jag att det var DU jenny! Vilken jättefin blogg du har! När man skriver en här bra och mycket borde det var ett plus i svenskbetyget!

jag ska tipsa om ett djur på J = järv

Kommentera här: