Rekryteringsdag

Igår var det rolig. Vi hade rekrytering på försvarsutbildarna. Det var väl ett tiotal killar som kom dit. Jag, Isak, Jönsi, Erland, Alm, mini och Jonsson var på olika stationer utomhus och hade samband med varandra via radio. Jag och Isak var på en observationsplats, alltså bara en snöhög med ett hål i där man skulle krypa in och känna sig allmänt hoptryckt, dom andra var i ett stabstält, en annan stab eller i ett vindskydd. Vi fick även frågor som vi skulle ställa mellan varandra, och det var här vi fick bevisat hur URUSLA vi är på radio haha! Jag och Isak skulle skicka till Adam-David (Jönsi/Jonsson) och vi var Adam-Erik (jag/Isak) och när vi skulle skicka en fråga sa jag "Adam-Erik, Adam-Erik", anropade mig själv med andra ord! Och någon gång när vi skickade en fråga fick vi tillbaka samma fråga en stund senare, och vi svarar:
- Det var vi som ställde frågan, com
- Jag vet,com

Och precis när dom nya kommit dit och satt i stora salen och lyssnade på furir Persson skulle Isak och jag in dit för att hämta två hopfällda bord och fyra stolar. Problemet var ju bara att borden låg bakom en massa saker så vi slog i första bordet med ett brak så alla vände sig och glodde på oss. Även ett annat gammalt befäl stod bredvid och blängde på oss. Vi bar ut bordet och öppnade alla dörrar för att komma ut med den tjocka sidan, vilket resulterar att vi går rakt in i klädhängaren och välter fyra galgar, ännu en gång vänder sig alla. När vi sen var på väg ut genom den sista dörren kommer jag på att man kan vända bordet så den smala sidan är först, vilket Isak och jag skrattade ihjäl oss åt. Nästa tur in var faktiskt näst intill felfri vilket fick det gamla befälet att lägga in kommentaren:
- Tre gånger till, sen kan ni nog det här tjejer..