Där satt den!

Innan jag loggade in här för att skriva bloggen fick jag syn på en massa klänningar på startsidan till bloggen. Och under står det att det var en massa exempel av bröllopsklänningar till kronprinsessan Viktoria.
Visst. Kungligheter är en viktig del av ett land med monarki, och visst känner man till när det händer sådana saker, men har det inte gått för långt när man börjar ta smygbilder på paret under den kvällen de förlovade sig, och att man nu letat klänningar på en massa catwalks, och att man ändrar tv-tider för att precis allt ska handla om förlovningen.
Jag menar, bara för att Viktoria råkade födas som kunglig betyder väl inte det att hon inte ska ha något privatliv så som alla vi andra har! Att ha fått reda på nyheten räckte för mig, mer än så vill jag inte veta. Jag är bara glad för deras skull och bryr mig inte det minsta om vilken färg tårtan ska ha eller vilka ord som sades under frieriet.

Back to reality.
Det här var den mest fantastiska dagen på LÄNGE!
Utbildningsmässan satte alla pusselbitar på plats! Jag ska åka som volontär till Afrika eller åka till Australien med work and travel company. Att åka där innebär kort sagt att man åker till Australien och får ett arbete, reser runt i Australien och kan bli uppringd var man än är och blir erbjuden ett jobb. Och det kan vara allt från diskare till hotellreceptionist eller jobba på ett disko, vad som helst! Jag vet seriöst inte vilket som lät mest spännande, Afrika eller Australien! Jag får kolla upp det.
Sen träffade jag även en massa militärfolk som jag "kände" sen tidigare, och som jag snackade med ett tag. Och samlade pennor gjorde jag tillsammans med Ida och Almisch som också var där!

Fast min mobil skulle krångla idag och inte fungera över huvud taget, den bara lös mörkblått och knapparna på sidan lös gröna. Mycket märkligt. Men efter att ha lämnat in den på PMR fick jag tillbaka den på eftermiddagen, som ny. Och väl hemma laddade jag den och tog emot nio sms. Snacka om att bli av med mobilen när man behöver den som mest.

Lyssnade precis på ett röstmeddelande på mobilen. Det var skolsystern som sa att jag kommer få laktosfri vegetarisk kost måndagar och fredagar. Göttans! Hon är en riktig problemlösare, vår skolsyster.

Nu ska jag gå och kolla upp framtiden.
På återseende mitt herrskap.
1 Dallo:

skriven

Kryss i taket för att du inte blev skickad till akuten eller citykliniken när du gick till vår skolsyster!!!

2 eva-marie:

skriven

Tack för din hälsning i min blogg! Det där med att åka ut i världen och jobba - det ska du absolut göra. Det är nog det enda jag ångrat att jag aldrig gjorde. KRAM

Kommentera här: