Göteborg

NU har jag för en gångs skull faktiskt tid att skriva ett riktigt inlägg.
Så här kommer historien om Göteborg med FMSK!

Förra fredagen åkte jag, Abrahamsson, Bergqvist, Dovstad och Varin till Andersson i Göteborg, eftersom vi inte träffats sen förra sommaren.
Vi sex och tio andra lärde känna varandra under marinens sommarskola på Kungsholmen förra sommaren, och var en riktigt skitnajs grupp att vi träffades en månad efter skolan slutat förra året, och nu ännu en gång i Göteborg.
Vi träffades på stationen (allihop utom Varin som kom senare eftersom hon gör lumpen och slutade senare), och tog bussen hem till Andersson som bodde ungefär tjugo minuter från centrum.



Där lekte vi med hennes katt Oscar innan vi gick till Netto och handlade. På vägen hem skuttade vi runt och tog hoppbilder. Några timmar senare var det centrum igen, där vi gick till en pizzeria innan vi träffade Varin och åkte till Lisebergs julmarknad. Snacka om mysigt! Det var lampor, isbanor, getter, stugor, glögg, snö och renar.
Det sista vi gjorde var att gå gasten, och jag har seriöst aldrig blivit så skrämd där inne som denna gången. Haha dessutom hade spökena luciakläder och var allmänt påträngande.
När liseberg stängde åkte vi hem till Andersson igen och kollade på den nya Kenny Starfighter till alla somnade i en hög.



På lördagen vaknade jag och Bergqvist i något som tidigare kunde kallas för luftmadrass, men som nu hade läckt, och för att citera Bergqvist:
- När vi vaknade såg vi ut som en vas, och när jag flyttade på mig låg du bara på golvet.

Efter frukosten stack vi in till staden och kollade runt i en militäraffär där jag köpte mina gröna converse i somras. Nästa stopp blev sen Haga. Hurra i Haga! Där var en julmarknad, och vi letade efter ett ledigt fik, vilket vi snabbt insåg att vi kunde glömma på den stora gågatan. Så det fick bli på gatan intill, där jag och Abrahamsson satt och smygfotade gubbar innan alla fastnade i tvn där dom fixade med bilar.
Men visst är det väl så att man fastnar i en tv när man är ute, vare sig det är spännande eller inte?
Spårvagnen tog vi sen tillbaka till Gattabarrrrg där vi gick runt en stund i Nordstan innan vi återigen färdades till Andersson. Planen var från början att vi skulle ha förfest hemma hos henne med några av hennes lokala vänner, för att senare dra ut på kvällen. Men det blev istället tacos och utgång för bara oss sex.
Göteborg råkar sen vara ganska knepigt eftersom det är 25 på de flesta ställena. Så vi gick upp för avenyn och ner för avenyn, sjungandes på "Svampbob fyrkant" introt, då vi till slut hittade några vakter som var vänliga nog för att släppa in oss trots att där var tjugo.

Fyra våningar! Men knappt några sittplatser. Vi hittade iallafall vår lilla mysiga hörna efter någon timme, och även ett dansgolv som var att hänga i granen. På våningen nedanför tog vi över dansgolvet med vår "stor boll, liten boll"-dans som egentligen skulle vara till låten "benny hill".
Den staden har verkligen märkliga människor! En kille hade bara röda kläder och dansade jätteskumt, och en kille hade värsta feta vinterjackan på sig på det stora dansgolvet. Herrejistanes.
Innan vi åkte hem tog vi en YMCA-bild i Nordstan, och väl hemma hos Andersson kollade jag och Bergqvist på film eftersom vi bokstavligt talat sov med huvudet i teven.

På söndagen blev det sovmorgon innan vi stack till stan igen. Vi hann med några affärer innan först Dovstad och Bergqvist åkte tillbaka till Karlskrona och jag sen tog tåget mot Kristianstad.
"Helgen vi ska glömma så fort som möjligt" för att citera Andersson. Haha.

Fler bilder finns på facebook by the way.
På återseende mitt herrskap
1 Madde:

skriven

Hej! Hur har din dag varit? Kram /M

2 Madde:

skriven

Tack tjejen. Jo men jag tycker verkligen att man ska visa ens riktiga jag och inte låtsas vara något eller någon annan bara för att andra tycker si och så. För mig handlar mode faktiskt mycket om att ha en egen stil som man får till i det mode som gäller just nu. Man behöver inte byta stil helt bara för att modet förändras utan jag tycker att man kan utveckla sin personliga stil tillsammans med modet :)



Hur är det med dig idag då? Kram /M

3 Varin:

skriven

Har försökt att glömma denna helg så fort som möjligt, men har inte lyckats :P KRAM

Kommentera här: