Vad är helig plats för mig?

Jag får snart panik.
Religionsuppgiften ska vara klar imorgon och jag kommer ingenstans. Det står still i huvudet efter bara några rader och jag gör allt annat som känns "viktigt" för att undvika den fasansfulla uppgiften. Nej, så farlig är den inte, men det blir värre ju mindre tid jag har på mig att bli klar. Jag ska skriva om min livsåskådning under åtta rubriker. Nu får jag skärpa mig, jag har bara ungefär hälften kvar och ungefär halva dagen imorgon på mig.

Idag var man ledig från jobbet så jag körde med en icke längre skrikande pappa bredvid mig och en hund i handskfacket, förlåt bagageluckan, till mormor för att grilla korv nere bland alla rhododendronbuskar och sen gå till festplatsen med Micko som jag försökte få att hoppa ner i sjön från bryggan. Han stod och gnällde en stund och försökte ta mod till sig för att hoppa, sen till slut tog han ett jätteskutt med ett magplask på köpet. Stilpoäng. Sen körde vi hem igen, och tro det eller ej men min nacke är solbränd.

Nu vet jag dessutom EXAKT vad jag ska klä ut mig till på skattjakten. Eller var det carnevalen? Nåja. Frågan är bara hur det ska gå till. Ska det bli lika storslaget som mina höga förväntningar så får jag nog hoppa på projektet igår. Sen har jag fortfarande inte riktigt vant mig vid tanken av att hela klassen ska klä ut sig till "punkare", dvs svartklädda, dystra typer med massa svart smink som i de flesta fall kallas punkare av någon anledning. Det kommer nog bli en del otrevliga flashbacks den dagen vi klär ut oss, men vad gör man när man är den enda i klassen som inte vill vara utklädd till det? Vi lever i ett demokratiskt land bla bla bla.. Fast jag har iallafall fördelen att jag redan har en massa sånt trams här hemma. Punkare kommer ju ingen vara utklädd till eftersom ingen kan stå för politiken och ingen kommer komma på tanken på att doppa håret i tapetklister för att få tuppkam, så resultatet kommer väl bli i stil med hårdrockare/gothare/depprockare.

Nu ska jag sluta undvika religionsuppgiften.
På återseende mitt herrskap
1 Johanna:

skriven

Nämen, vad säger du? Ska vi dränka oss i tapetklister och fixa tuppkamen? ;)

2 Louis:

skriven

Jösses... Att folk inte kan skilja på punkare och Gothare/andra former av svartklädda, sminkade rockare är ju helt otroligt...



Men politiken som punkare...? Njae...

3 Dallo:

skriven

Vi behövde inte alls vara svarta! Det är många som kommer ha massa färger, jag kommer t.ex. nog ha en massa färgade tights och roliga tröjor det är bara att det t.ex. ska vara slitet, söndrigt och ja i punkstilen! Så svart behöver du absolut inte vara;)

Kommentera här: