Mmyes

Jag har inte direkt bestämt mig för om jag vill skriva bloggen här än..
Får väl helt enkelt fortsätta från där jag slutade i min förra blogg så jag slipper skriva om allt jag gjort sen  år 2007 vilket antagligen hade fått mig att publicera ett flertal böcker. Är ju inte den som skriver dom kortaste bloggarna om man säger så.

JA just det! De fyra musketörerna har ju snackat massor om att åka till Stockholm men har hela tiden skjutit upp bokningen, men igår mina damer och herrar, lyckades vi äntligen ta oss i kragen och boka. Dock blev vi endast tre som besöker stora staden, men tja.. resan blir iallafall av. Okej, vi skulle ta och ringa till ett vandrarhem för att fråga om priserna, vi var storslagna och tog ett vandrarhem på en båt.
Iallafall. Jag ringer dit och en riktig 08 svarar (förståss) och fattar ingenting av vad jag säger. Varje mening jag säger upprepar hon och när jag sen ska säg mitt efternamn blev det kaos. Hon fattar absolut ingenting och efter cirka fyra misslyckaden när jag försöker uttala mitt efternamn lååångsaaamt ger vi upp och hon ber mig bokstavera istället. Funkar inte mycket bättre för det vilket resulterar i att både jag och Dallo, som sitter bredvid mig, ligger dubbelvikta av skratt. Var riktigt nära på att säg "ja du vet en sån med högaffel och ett grässtrå i mungipan", men då började hon förstå. En stund senare lägger vi på och en tanke slår både Dallo och mig. Var ligger vandrarhemmet? 
Vi hade tur, det låg riktigt centralt.
Idag bokade vi även tågbiljetter, vi ska ta nattåget hem och är tillbaka i Kristianstad två timmar innan skolan börjar. Goa gubbar.

Igår hade vi ju även halva dagen ledig, även halva dagen idag, (konstig studiedag), så Dallo och jag drog hem till mig igår och gjorde våfflor och glodde på film.

Förra veckan, på tisdagen, hade vi klassfoto, och som treor klädde vi självklart ut oss, dessvärre hade vi ett trist och förutsägbart tema, gamlingar och sjuksköterskor, men men, bättre det än inget tema alls. Själv var man utklädd till tant med en kjol uppdragen till armhålorna, megaglasögon, kan försäkra dig om att jag såg dum ut iallafall. Haha även Dallo, Ida och Caroline var helt klockrena tanter, hoppas vi får skolkatalogen snart.
Och i fredags skulle Ida och jag till sjukhuset för att informera PRAO-elever om omvårdnadsprogrammet, dock var Ida sjuk så Dallo hängde med istället. Det var rätt najs, fast det var bara en av sju som ville gå den linjen. Men vi lyckades säkert få iallafall några till att överväga. :)

Hmm.. ja förra söndagen var jag, Bell, Alm, Jönsi, Mini och Isak på regementets dag på P 7. Riktigt najs.
Träffade även ekorre Persson där som var och informerade om FVRF. Var en massa stridsvagnar där, mycket skjutande, mycket folk, mycket uppvisningar och massor att göra.

Nu på torsdag ska jag till Ronneby, F 17 för att vara exakt, ska på camo camp, prova på lumpen under fyra dagar som tjej. Haha undrar hur det kommer gå. Hoppas vi ska skjuta mer än vi ska springa för min kondition ligger nog på minus vid det här laget med tanke på alla skador jag haft i benen det senaste året. Får nog ta och dra ut och springa en runda ikväll. Om jag hinner. :/ Dagens skolarbete..

Godafton mitt herrskap
1 Anonym:

skriven

det är alltid ett sant nöje att läsa din blogg! Å du vet du vad? Vi ska till Stockholm:D

Kommentera här: