Lk 1 - de e la gött

Känns som att man har en miljon saker att skriva om just nu.. vart ska man börja?

Förra veckan gick man den första ledarskapskursen med Jönsi, Bell , Alm och Erland i Höllviken.
Var en sjukt rolig vecka, fast inte när man var mitt inne i allt. Får väl ta allt från början.
Åkte dit förra söndagen med tidigare nämnda personer + Jonsson och Isak ännu mindre som skulle gå fortsättningskursen. Första dagen träffade man då allt.. uhm.. spännande folk som skulle gå Lk 1. Bland annat fem pers från Uddevalla, haha deras dialekt. Vi hade iallafall lite sjukvård där alla tryckte ihop oss mellan borden och upp med fötter på varandras axlar haha. Satt bredvid Henningsson, en från Uddevalla. "De e la gött" xD
Hade även fänriken Svensson och fänriken SITSAS som snackade lite. Och stirrade.

Under kvällen när vi hade ätit middag och var på väg ut från matsalen träffade jag en kille som gått i FBU i Kristianstad ett tag och en kille som jag inte kände igen. Stanna och snacka med dom ett tag och vek ner kragen på den okände grundkursaren i brist på annat att göra.
- Tack mamma, fick jag som ironiskt svar.
- Varsågod min son, svarade jag, minst lika ironiskt.
Alexander Pettersson från Lk 1, sjukt kul människa, blev på något vänster även min mamma på kursen, fråga mig inte hur. Därefter fortsatte det och blev bara mer skruvat. Jag och mamma hade samma pappa. Jag fick en gammelfaster och en syster osv.. Och så blev det veckan ut.

Under måndagen hade vi mest utbildning där två överlevnadsinstruktörer hade genomgångar på vad vi själva senare skulle få hålla lektioner i: knopar, vattenrening & hygien, kniv yxa såg och eld. Haha en av dom instruktörerna, kapten Johansson, den absolut gladaste människan jag sett, gick runt och log 24/7. Helt underbart.

Därefter var det en massa planerande. Själv skulle man hålla lektion i vattenrening och hygien så det blev till att skriva övningsplan och PM halva måndagen fram till halv 10 tiden.
Under tisdagen efter att alla hållt i sina lektioner blev det ännu mer planerade eftersom vi dagen efter skulle hålla lektioner för grundkursarna och fortsättningskursen. Blev övningsledare för grundkursen, men under kvällen blev jag sjuk. Kändes som att någon högg knivar i magen så jag knappt kunde andas. Fänriken tvingade mig att gå och vila och när jag någon timme senare kom tillbaka till lektionssalen hade de flyttat mig till att hålla lektion för LK. Lite surt, men vad gör man...

LK lektioner
Så tja.. Under onsdagen åkte vi ut i skogen och höll lektionerna, gick inte lika bra som under tisdagen, men det gick ändå hyfsat. Även Bell, Persson, Henningsson, Andersson och Johansson var på LK och höll lektioner.

Under eftermiddagen hade vi överlevnadsutbildning med den glade kapten Johansson och fanjunkare Jörgensen. Var väl måttligt spännande fram till vi fick tända eld på saker.
Fick även hälla vatten i någons öga eftersom att han förvarat tallbar där.

Under kvällen efter ett flertal timmar lektioner om ledarskap med fänriken Sitsas gick jag, Jönsi, mamma och lilleman till affären. Innan vi gick fick vi en utskällning av furir Braune för att vi gick för sent och när vi kom tillbaka fick vi en ännu värre utskällning av samma befäl för att vi var tillbaka för sent. Haha det är inte lätt..

Haha råkade ävem skrämma upp Dallo med ett sms samma kväll, sorry för det. xD Höll på att dö av utmattning, men det var inte lika illa som det lät. xD

Under torsdagen hade vi ytterliggare några timmars teori med Sitsas. Kan inte säg annat än att han vet vad han gör..

LK spexPå kvällen var det kamratafton. Lika najs som det brukar!
Lks spex var rätt krångligt, men vi fick iallafall in alla befäl i ett stort släktträd där alla möjliga var kusiner med varandra osv..

Efteråt gick alla tjejer och snackade med instruktör Bastérus om rekrytering av tjejer i skåne vilket slutade med att vi själva skulle vara med på bilder för rekrytering.. hmm.. kan bli spännande. ^^

Sen på kvällen var vi lediga, första gången på veckan! :D
Så vi kollade på nån mysko film, "Kellys hjältar" och satt och snackade med Henningsson. Haha Uddevalla-dialekten är så sjuuukt najs!!

På fredagen tog vi bilder för rekryteringen, fick kursintygen, tog extremfula bilder på Lk, åt tårta och åkte hem. Tråkigt men sant. Ska iallafall tillbaka på Lk 2.. antagligen. ^^

Men jaha.. nu var det skola igen.. var på ambulansen idag. Var väl måttligt spännande, var inte där så länge, ska kolla upp om man kan jobba på ambulans om man bara är undersköterska, isåfall kanske man skulle satsa på det tills man kan söka vidare till polis.. hmm...

Har egentligen en massa annat att skriva om, orkar inte nu bara.. :P
På återseende mitt herrskap
1 Bell Bell BELL!:

skriven

Inget antagligen, du ska med på LK2 ! Ska skicka kopior till Uddevalla så de kommer också ;D

Kommentera här: