Salig blandning

Har hunnit få en hel del gjort sen jag kom hem. Eftersom många saker försvann med väskan har jag fått gå på skattjakt i stan. På erikshjälpen köpte jag en perfekt röd plattång från obh nordica för fyrtioåtta spänn, som hittat.
 
Har spenderat resten av tiden åt att läsa. Kan rekommendera "omgiven av idioter" av Thomas Eriksson. Under de första sju kapitlen tänkte jag att han var helt ute och cyklade, folk är inte så överdrivna i sina karaktärer. Och vad med de vanligaste egenskaperna som inte passar in i någon av de fyra personlighetsdragen? Men sakta pusslade det ihop sig bättre även om jag fortfarande har en del frågetecken. Nu märker jag automatiskt ifall jag möter en självklar "blå" person. Låter kanske lite rörigt så jag föreslår att ni lånar hem boken, man lär sig en del. 
 
Har även fått ett märkligt intresse för bilar. I USA skickar man bilen på reparationer och oljebyten flera gånger om året, däcken får punka, varningslampor börjar lysa och delar går sönder. Har varit med hos Evans mekaniker några gånger och mitt tredje däckbyte tog bara tio minuter till skillnad från det första som vi säkert höll på med i trekvart. Pappa har lärt mig en del men han berättade idag att nya bilar endast har några saker man kan fixa på egen hand, resten är upp till mekaniker att ändra. Hade varit grymt att ha såna skills. 

 
 

Kommentera här: