100 mål och drömmar

Har nu efter mycket funderande skrivit klart listan. Dock får jag nya idéer precis hela tiden, men här är iallafall mina 100 nuvarande främsta mål och drömmar.
 
1. Bli mer allmänbildad
 
2. Kunna flytande ryska
 
3. Besöka Island
 
4. Besöka Kina
 
5. Besöka Nya Zeeland
 
6. Öppna ett kattpensionat
 
7. Resa i östra USA. West virginia, Tennessee, Michigan, Illinois, Kentucky, Alabama och Mississippi.
 
8. Jobba en säsong i Schweiz
 
 
 
9. Driva ett självkänsleläger för unga tjejer
 
10. Utbilda mig till något inom psykologi
 
11. Skriva en bok
 
12. Volontärarbeta på en farm
 
13. Besöka Serbien
 
14. Besöka St. Petersburg
 
15. Besöka Ecuador
 
16. Besöka Sydafrika
 
17. Skapa en app
 
18. Lära mig dansen till A1 - Same old brand new you
 
19. Åka på cykelsemester i Skottland
 
20. Resa längs transmongoliska järnvägen
 
21. Se Satyricon live minst fem gånger
 
 
 
22. Göra allt på min 250 saker att göra-lista
 
23. Köpa en gård och anordna workshops
 
24. Jobba minst en sommar som guide. Helst på någon historisk plats.
 
25. Designa en kollektion kläder
 
26. Bli bättre på att förlåta och gå vidare
 
27. Lära mig åka skateboard
 
28. Jobba som reseledare på bussresa genom Europa
 
29. Börja medeltidslajva
 
30. Göra fler photoshoots, med andra fotointresserade
 
 
31. Se Backstreet boys live
 
32. Utbilda mig till spaterapeut
 
33. Bli bättre på skytte
 
34. Få ordning på rastlösheten, utredningen och hela köret
 
35. Ha långt hår med lila toppar
 
36. Anställa någon i ett framtida företag
 
37. Jobba som aktivitetsvärd på äldreboende
 
38. Åka på skidresa med en bunt kompisar. Helst som är lika dåliga som jag på att åka snowboard.
 
39. Besöka Japan
 
40. Under en period bara leta efter och äta mat man aldrig annars lägger märke till i affären
 
41. Utbilda mig till utredningskriminolog
 
42. Besöka Chesky krumlav, Tjeckien
 
43. Besöka minst tre koncentrationsläger
 
44. Gå minst fem sträckor på skåneleden
 
 
45. Vara statist i en film
 
46. Hyra ett hus under minst ett par veckor i Vilnius, Litauen
 
47. Lära mig vardagsfinska
 
48. Lära mig vardagsholländska
 
49. Lära mig förstå och kunna prata arabiska
 
50. Besöka Harry Potter-stället i London
 
51. Skapa ett event som typ countryfestivalen
 
52. Träffa Daron Malakian
 
53. Bli bra på att fixa bilar
 
54. Gå med i hemvärnet igen när jag bosätter mig i Sverige
 
55. Anordna ett swap-event
 
56. Vara stödförälder för äldre barn/tonåringar
 
57. Besöka Portugal
 
58. Besöka Iran
 
59. Besöka Georgien
 
60. Besöka tunnlarna i Vietnam
 
61. Öppna ett veganskt, gluten- och sockerfritt café eller matställe
 
62. Arbeta över telefon på typ rädda barnen
 
63. Bo i minst tio olika länder
 
64. Jobba som fotograf och få betalt
 
65. Se die Antwoord live
 
66. Vandra i alperna
 
67. Jobba på tullen eller i fängelse
 
 
68. Bli hyfsat bra på trummor
 
69. Besöka Sequoia nationalpark
 
70. Åka en riktigt lång linbana eller rodelbahn
 
71. Gå en vegansk matlagningskurs
 
72. Hitta ett jobb jag inte tröttnar på inom ett halvår
 
73. Regissera en film eller musikvideo
 
74. Pierca öronen på minst tre ställen till
 
75. Anordna en bakluckeloppis
 
76. Besöka Hellfest i Frankrike
 
77. Springa ett helt lopp
 
78. Göra fler smycken att sälja
 
79. Bli stark i kroppen genom yoga
 
80. Släktforska på mammas sida
 
81. Bli bättre på att leta inspiration
 
82. Engagera mig mer i djurrätt
 
83. Leva ett tag i en energisnål husbil
 
 
84. Bestiga ett icke extremt berg
 
85. Bli bättre på ledarskap
 
86. Besöka norra delen av norden typ Umeå, Vasa, Rovaniemi och norska fjordar
 
87. Testa minst femtio olika yrken
 
88. Bjuda mina föräldrar på resa 
 
89. Hitta roliga träningsformer som balanserar upp rastlösheten
 
90. Besöka många gamla fina slott
 
91. Jobba med folks privatekonomi ungefär som i lyxfällan fast inte på tv
 
92. På ett eller annat sätt jobba inom polisen
 
93. Vara med i color me rad eller festivalen i Indien där man kastar färg
 
 
94. Se the Offspring live
 
95. Utbilda mig inom zonterapi. Som trycker under fötter och händer för att minska problem i kroppen.
 
96. Undvika gluten i ett helt år
 
97. Ha ett jobb där man arbetar aktivt mot trafficking
 
98. Alltid kunna stå för tanken bakom min tatuering
 
99. Förstå mig själv bättre och bli trygg i vem jag känner att jag är
 
100. Alltid kunna känna glädje och tacksamhet för de små sakerna
 
 

Kommentera här: