Rock of 80's

Har spenderat helgen åt att sälja program på föreställningen "rock of 80's". I fredags var det i Malmö arena och vi var tre personer som gick runt med en bunte program i folkhavet. På vägen hem skulle jag ta ett tåg men lyckades på något sätt ta fel så jag fick först spendera tjugo minuter på en station och sen drygt en timme på en annan. Var hemma halv tre på natten istället för kvart i ett.. 
 
Igår var det i Karlskrona och vem står i foajén om inte Per Andersson? Eftersom det inte var så länge sen sist kom han ihåg att vi sågs efter grotescos revy i våras. Oundvikligt kom vi in på temat "blixtkuk" och sen skakade Europes gitarrist Kee Marcello hand med mig och trodde jag var någon jag inte alls var. 
 
Hann gå in ett par varv och kolla på föreställningen och det bästa var igår när en ganska berusad medelålders man i kavaj börjar dansa som att det inte fanns en morgondag. Så när Per har en sketch där han ska ragga upp en kvinna i publiken med repliker från 80-talet ställer sig denna man framme vid scenen. Per tänker en sekund innan han får ur sig ett "äh vafan", hoppar ner från scenen och börjar dansa tryckare med honom. 
 
När vi var färdiga stack jag till mormor och idag var jag hos Sessan för att hälsa på hans nya kattunge. Sen kom André och åt tiramisu. Åkte sen hemåt med ett snabbt stopp på en hembygdsgård för att ta lite bilder.
 
Eftersom jag sett alla avsnitt gilmore girls nu får det bli nya favoriten "land girls".
 
 

Kommentera här: