Byxor i Varberg

När jag var i Fredrikstad sist hittade jag de perfekta gröna byxorna på kappahl, sista paret och i min storlek på rea. Hade med mig dessa i resväskan när jag åkte till USA men den försvann på greyhoundbussen. Har sen dess letat i stan, i Malmö, Göteborg och Stockholm utan framgång, och till slut mailade jag deras kundtjänst för att höra om det fanns butiker med exemplar kvar. 
 
Igår fick jag svar av en kvinna som trodde hon hittat vilka byxor jag syftade på och gav mig ett tiotal butiker som kunde tänkas ha dom kvar. Började ringa runt men alla butiker i södra Sverige var slutsålda. Ringde vidare till Varberg, de hade ett par kvar, och i min storlek! Jag bad henne hänga undan dom till veckoslutet och åkte sen in till stan med mamma. Men jag hade ju inget att göra igår så jag tog en bok under armen, lånade mammas resekort och åkte bort till Båstad. Liftade därifrån med en kille från stationen och vidare norrut med en polsk lastbilschaffis. Sen fastnade jag i Halmstad. Länge. Det regnade och ingen stannade. Sprang ner till macken och frågade bil efter bil om de skulle norrut. Efter vad som kändes som år och dar, en timme innan butikerna stängde, fick jag napp med ett par från Bosnien vars ena dotter var stridsvagnsförare i försvaret (så coolt). De skulle dessutom till Varberg så vi for iväg. Tio minuter i sex nådde vi stadens galleria, jag tackade och bockade och sprang in i butiken. Och där var dom, byxorna!
 
Tog sen bussen ut till motorvägen och stod där återigen i tvåhundra timmar. Det regnade, var kallt och dessutom mörkt. Till slut chansade jag på att istället åka till närmsta mack norrut och fick lift med en lastbil. Och väl framme på macken fick jag tag på ett äldre par som skulle ända ner till skåne. Därifrån blev det buss och buss igen med Adrian i telefon, och den vänligaste chauffören släppte av mig vid en avfart så jag kunde springa hem därifrån. 
 
Avslutade dagen med vegetarisk tacos.
 
Icke dessa byxor dock

Kommentera här: