Bryssel

Vad trött jag börjar bli på terrorattacker. Att det ska va så jävla svårt.
 
Och jag hatar vad det gör mot majoriteten muslimer vilka liksom vi avskyr terrorgrupperna. Jag hatar hur rasismen börjar krypa sig på och segregerar oss ytterligare.
 
Det jobbigaste är att det inte går att rikta pekpinnar åt någon längre. Det går inte att argumentera emot någon för hur man än vänder vill man ha både en lyckad integration och trygghet. Just nu känns den överlappningen väldigt svår och jag undrar hur mycket som kommer hända innan nästa val om två år. Kommer stormen ha lagt sig eller kommer det ha eskalerat? Vissa säger att IS håller på att försvagas och andra säger att de rekryterar hejvilt över internet.
 
Världen kommer aldrig kunna kompromissa med extremister som står för en illusion, som inte bara feltolkar allt ur en ond synpunkt utan även har en kvinnosyn som vi inte kommer ta ett enda steg mot att möta.
 
Jag är nästan övertygad om att många länder världen över kommer gå ihop för att möta problemet, det svåra är de dolda grupper som redan nästlat in sig i europeiska länder, som i Belgien. Hur ska vi kunna hindra kommande attacker utan att misstänktliggöra fel människor. Det blir fel hur man än gör och jag vet att alldeles för många redan tampas med att tittas snett på dagligen.
 
 
1 P i X E L I E – Fotograf Erica Pettersson:

skriven

Håller med; det håller på att bli en enda stor "trasselknut" av allting.
När ska det sluta?

Kommentera här: