Pinnstolar och pannkakor

Har idag kommit fram till att om jag skriver med en perfekt vässad blyertspenna har jag samma handstil som när jag var sju. 
 
Annars går det framåt med språkinlärningen. Pettson-boken är utläst och sorry om jag spoilar men det slutar med att dom äter pannkakor. Idag ägnar jag mig åt tyskan istället. Lånade en roman på biblioteket och jag översitter i snitt tio ord per sida vilket känns helt okej. 
 
Igår blev det utflykt med släkten. Vi åkte ut till ett fullsatt fik mitt ute i ingenstans. Det är ju lite knepigt när man inte äter kött, gluten, socker eller laktos men jag fick en fruktskål med melon och bär, jättegott. Färden gick sen mot mormor med systrars fars gamla trakter, också mitt ute i ingenstans. Fick höra fantastiska historier om deras farmor (tror jag) som gick flera mil med gympaskor fram till hon var över nittio och dessutom bar fyra pinnstolar på ryggen när hon skulle sälja på marknad. 
 
Imorgon bär det av uppåt landet och jag hoppas så innerligt att jag kan få vara Forrest Gump när han köper räkbåten. I början går det skitdåligt men efter stormen vänder turen och man går med enorm framgång. Är det bara bra väder tror jag den här festivalen kommer va helt perfekt men allt hänger ju på det. 
 
Mycket symbolisk bild haha

Kommentera här: