Lugnet efter stormen

Här ekar det tomt. Jag. Är. Helt. Slut. Hur ska jag ens lyckas sammanfatta den gångna veckan? Liftade upp till Norrköping med massagebänk, ryggsäck, tält och allt. Åkte till Söderköping med Adrian och kollade på när dom spelade teater på världens mysigaste innergård. Rasmus på luffen. Sen skulle jag och Adrian laga pannkakor men glutenfria så vi tog kokosmjöl. Det blev rinnig äggahack som smakade kokos. Vi försökte rädda det genom att blanda i vispad grädde, hallon och banan men det var knappt ätbart. Dessutom hade vi råkat göra över en liter smet så vi var väl halvnöjda.
 
Morgonen efter liftade jag vidare norrut och under eftermiddagen var jag framme i Gävle och deras Gefle metal festival. Jag fick hjälp av mina tältgrannar att sätta upp åbäket till tält och sen drog masserandet igång. Första kvällen gick okej, andra dagen var det fullt upp och blev dessutom intervjuad med kamera och allt av vem som sen visade sig va Heavy från Hjalle och Heavy samt Mimikry. Träffade massor med människor och hade det gött. Gick in och kollade på Candlemass i tre minuter men dom var kassa så jag traskade in till centrum och kollade in läget. Hittade fontänen jag var tvungen att bada i för fyra år sen eftersom en fågel bajsade mig i huvudet när festivalbussengänget skulle in på restaurang och äta avslutningsmiddag. 
 
Dag tre gick lite segt men kvällen innan hade en stockholmare i fullt tillstånd tyckt det var en bra idé att köra ner till skåne och börja sin semester där så när festivalen började ta slut på söndagen stod han fast vid detta beslut så med en liten detour in till Stockholm stack vi sen ner hit och lagade scones. Igår började Kiviks marknad och där spenderade jag både gårdagen och dagen idag. Igår med tält som blåste iväg och idag utan. Har gått helt okej. Stockholmaren stannade två nätter så vi gick promenader och snackade en massa men i morse åkte han norrut igen. Imorgon är sista jobbdagen innan fyra dagars ledighet och det ska bli så jävla skönt.
 
 

Kommentera här: