Kiviks marknad

Vilken vansinnigt lång dag, men fantastisk sådan! Marknaden började vid tio idag så man var på plats innan det mesta hunnit öppna. Båda marknadsgrannarna var helt fantastiska. Den ena var en gammal undersköterska som fått för sig att sadla om och börja gjuta skulpturer i betong och sticka, och på andra sidan var en, förmodligen, finsk kvinna med sin sociala och proffsiga dotter i något över min ålder. Vi hjälpte varandra med allt möjligt. Kaffe, massage, hitta lösningar på problem och resterande tid gick vi fram och tillbaka mellan varandra och hängde lite. Imorse var jag långt back gällande kunder och det såg ut att jag skulle gå minus men så fick jag idén att ströva runt lite på området, igår kväll var det nämligen en man som stannat mig när jag var på väg mot bussen och undrade om jag kunde komma tillbaka idag så jag gick på jakt. Och när jag väl började fråga de andra försäljarna på marknaden om de behövde massage lossade det och gick som en dans. 
 
Min sista kund sålde balance-armband som ska hjälpa mot stress, migrän, koncentrationssvårigheter, utbrändhet, dålig balans och ska få en att sova bättre. Tänkte att mamma kunde testa det så jag böt ett armband mot en massage och då fick jag också ett på köpet. Bytte dessutom massage med en annan massör på området som knådade sönder min ena axel, men alla på området var helt fantastiska, det är något särskilt med marknadsstämningar. 
 
Dagen avslutades med en bussresa där jag satt och snackade med en skådespelerska från Stockholm som ställt ut egen konst. Nu är jag hemkommen och har sett ett par avsnitt av nya säsongen av orange is the new black och lär somna när som helst.
 
 

Kommentera här: