San Francosco

Ska försöka bli lite bättre på att uppdatera bloggen. Har ju förra helgen i San Francisco att skriva om. Vi drog västerut under fredagseftermiddagen då Evan hade jobbat färdigt. Jag som trodde SF låg åtta timmar bort fick en fantastisk överraskning när vi efter fyra timmar var inne i stadens centrum. Vi körde direkt och parkerade på en parkeringsplats och sov.
 
Lördagen startades med frukost på subway och picknick i en park innan vi tog oss till stadsdelen Haight and Ashbury med alla second hand-affärer, småbutiker med ekorreskelett, tarotkort, steampunk-korsetter, weed-kokböcker och allt man kan hitta.. Jag hittade en sjukt grym jacka för nio dollar och Evan köpte skivor för typ åttahundra spänn. Middag blev på ett coolt hamburgerställe som fått pris för sin mat, och ja jösses vad gott! Evan tyckte till och med att min vegetariska var godare och smakade mer än den med kött. Vi skulle sen dra på bio och enligt google maps var vi i närheten av biografen och valde att promenera. Vi kom fram till en mörk gränd. Nytt försök och plötsligt var vi nitton minuters bilresa därifrån. Väl framme i den största biografen vi nånsin varit i kollade vi på den nya zoolander. Eventuellt den sämsta filmen jag sett i mitt liv haha, men Evan var nöjd. Vi drog till en gigantisk park, diskuterade religion och sov.
 
Söndagen startades fenomenalt då vi i dagsljus upptäckte att vi parkerat på en utsiktsplats över Alcatraz! Inget går väl upp emot alla hjärtans dag framför ett gammalt fängelse där de värsta förbrytarna hölls fångna. Vi körde sen mot chinatown utan att hitta parkering och vidare ner mot Fishermans wharf där vi efter nittioelva cirklar lyckades hitta parkering mitt i en backe. Vi spenderade gångvägen ner till vattnet med att ta hoppbilder. Vi gick förbi godisaffärer och vaxmuseum och allt möjligt innan vi drog och åt brunch på en fancy restaurang. Sen fick jag äntligen se sälarna på pier 39! Hittade dom aldrig de första två gångerna jag var där. Sen blev det fler romantiska alcatraz-bilder innan en sista tur till Haight and Ashbury. Skulle köpa ett par grymma byxor jag sett dagen innan men någon hade redan hunnit haffa dom. Synd. Evan införskaffade fler skivor. Sen blev det bio igen och vi kollade på Deadpool. Mysigt för all del men helkass film. Vi drog sen och kollade på golden gate-bron i mörkret. Vi hade tänkt sova där men jag fick alldeles för dåliga vibbar så vi körde till en annan park.
 
Den parken hade gatustädning tidigt på morgonen så vi körde till parkeringen från första natten och sov där istället. Sista dagen spenderades med en ny tur till bron och massor av hoppbilder innan vi äntligen hittade parkering i chinatown. Blev en tur ner längs gatan, frukost to go på en 50-talsinspirerad restaurang och promenad tillbaka längs den kändaste gatan i chinatown innan ytterligare en picknick vid en massa maffiga hus. Sen lämnade vi stan, sista stopp i Kalifornien för inköp av vatten och en trisslott där jag vann två dollar!
 
Brukade känna att Los Angeles var "min" stad då jag spenderat så mycket tid där men nu börjar det vända och jag gillar San Francisco mer och mer. Grym resa hur som helst!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: