Förkyld vecka

Har precis upptäckt den här sidan för att lära sig språk. Väldigt enkla saker som vardagsfraser men att sitta ute i solen och upprepa meningarna för sig själv får en att låta som man tillhör ryska maffian. 
 
Igår började näst sista festivalen för sommaren och jag velade fram och tillbaka ifall jag skulle orka åka dit eller inte med halsonda och allt. Men så blev det, febrig men med kunder non-stop. Försökte åka hem flera gånger men det var överväldigande köer och då är det svårt att säg nej. Gött folk och sol, och alla i sommar som bett mig att ta i hårdare och som jag armbågat så dom nästan gråtit har frågat efter giftermål. 
 
På vägen hem igår körde jag i typ femtio när jag såg en kattunge som stod vid sidan av vägen. Jag körde mot mitten för att inte skrämma den men ett par meter innan jag passerat bestämmer den sig för att korsa vägen. Första gången jag fått panikbromsa. 
 
Idag vet jag inte om jag orkar dra tillbaka till festivalen. Förkylningen spårade ur lite inatt. Bra iallafall att det var nu och inte om en månad för snart händer det grejer i vanlig ordning.
 
 

Kommentera här: