Emmabodafestivalen

Har försökt blogga i ett dygn nu men jag vet inte riktigt hur jag ska sammanfatta Emmaboda. Åkte dit och började massera i tisdags. Blev buss halva vägen och liftande sista biten, åkte bland annat med en dansk mor och son som förvirrat körde rätt ut i skogen innan vi hamnade rätt. Sprang på festivalbussen det första jag gjorde och satte upp tältet i funkiscampen. Kan inte fatta nu i efterhand hur många människor jag masserade och hur många timmar som gick åt att gå runt och snacka med främlingar på hela festivalområdet. Helt galet vad många camp man hängde i och hur många procent av festivalbesökarna man måste snackat med minst en gång. Hann även kolla lite på Markoolio och Dr Alban, en av höjdpunkterna var när Alban hade spelat klart och blev ropad tillbaka ut på scen och sa "om vi ska va helt ärliga,  bra var det inte". 
 
Dag tre var jag så trött att jag liftade tillbaka till skåne för att sova i en riktig säng. Åkte först med två tjejer varav den ena skulle backpacka i Australien och den andra bli barnmorska och sen åkte jag med en familj från mellanöstern som åt godis och snackade om att börja gymnasiet. Resten av biten tog jag tåget. Dagen efter stack jag tillbaka och fortsatte jobba. Fredag och lördag kväll blev det fest deluxe med festivalbussenfolket, där var både nya och gamla och som alltid mycket bra häng. Började med middag, snedfylleglas, suspekta groggar, dans ute i nåt tält, självlysande färg, släpandes på nån vagn med en massa ljus och ett stort fält där alla låg och tittade på stjärnorna. Följande kväll började på liknande sätt fast endast utarbetandet av shotsens tolvstegsmetod och sen musik i timmar som lät som när man försökte koppla upp datorn till internet på nittiotalet. En fantastisk upplevelse att stå och dansa och hoppa runt med hundratals människor till ett ljud man helst velat skrika "stäng av oljudet dååååå" åt, det gick inte att sluta skratta. Sen det mysigaste hänget när vi hittade en luftmadrass och låg i en hög och kollade på alla lampor från spelningen mitt i natten. Klockan fem på morgonen när det började bli ljust var folk i djurdräkter fortfarande ute och dansade. 
 
Igår skulle jag åka hem som reseledare men jag fick fel avgångstid och missade bussen med typ sju minuter haha. Så vi packade ihop grejer och jag gick på skattjakt istället. Hittade bland annat en perfekt hängmatta! Fick sen skjuts hem av tre grymma festivalbussentjejer som var på väg ner mot wacken. Började bli sjukt taggad på att joina fram till att jag såg att det skulle blixtra nästan varje dag. 
 
Fyra dagar tills nästa festival nu, får se vad det blir för äventyr tills dess.
 
 

Kommentera här: