Sexton forever

Tänkte dela med mig av några tips för bra sätt att ta hand om sitt ansikte, inte som några skönhetsråd utan bara för frisk och välmående hud. Kan inte garantera att de är grunderna till att jag sett precis likadan ut sen jag var sexton men jag tror det kan va en bidragande orsak.
 
  • Tvätta ansiktet morgon och kväll i iskallt vatten, hoppa aldrig över det här steget.
  • Torka alltid ansiktet med en ren, ganska sträv handduk. Börja under ögonen och ta därefter pannan. Låt det sträva skrubba bort död hud, men det ska inte göra ont.
  • Stretcha ansiksmusklerna, särskilt vid mun och kinder.
  • Rör inte ansiktet med fingrarna såvida de inte är helt rena, och bara om du måste.
  • Det här är ju individuellt hur man trivs men vila huden från smink och produkter eller var noga med att ta bort allt på kvällen.
  • Drick massa vatten, gärna med citron i.
  • Lossa vävnad som fastnat i form av rynkor. Fick lära mig det här under massageutbildningen. Tvätta händerna och sätt fingerspetsarna på ena handen där du vill lossa och sätt andra handens fingerspetsar cirka en centimeter ifrån, så fingrarna pekar lodrätt. Tryck på huden och dra ena handens fingrar uppåt och den andra nedåt. Upprepa så ofta du vill.
  • Och viktigast: gör bara saker i livet som gör dig lycklig!
 
 
1 Natalie:

skriven

fin blogg!

Kommentera här: