Lördagslista

Var är din mobiltelefon? Eftersom jag aldrig använder den kan den finnas vart som helst. Skulle gissa i bilen. Eller vänta, ser den i klädkorgen med byxor.

Var är din andra hälft? Eftersom det sen två dygn är officiellt att jag och Evan är ett par (trots att vi dejtat sen mars) får jag ta och ange honom som min andra hälft. Han är antagligen nyss hemkommen till Reno efter en flygresa till Los Angeles och 15 timmars busstur.

Ditt hår? Nytvättat, ganska nyklippt aka kort och raklugg men ej plattat, alltså kaos och uppsatt i tofs av brittisk rosett från nån ölflaska på systemet.

Ditt humör? Väldigt glad och lugn. Har haft en fantastisk senaste månad, har massor av planer för de kommande två och eventuellt spektakulärt schema därefter.

Din dagsplan? Dagen: försökte komma ikapp verkligheten genom att läsa bloggar och mail jag missat de senaste tre veckorna jag varit offline nästan konstant. Därefter bildvisning för några släktingar som kom förbi och som inte sett något från europaresorna sommaren -13, hösten -13, sommaren -14 eller denna sommaren. Många bilder och massa fina minnen.

Det bästa du vet? Att umgås med människor som får en att känna sig bra och levande. Att läsa något riktigt bra eller se något väldigt intressant. Att hitta ett nytt favoritband och gå med spotify i lurarna och bokstavligt talat känna lyckoruset strömma genom kroppen och lyfta själen. Att hitta en ny motivationskälla eller att komma på en ny dröm och fantisera vidare tills det känns stort och verkligt. Att känna hela magen fyllas med värme när man sitter nära den man tycker om.

Din dröm inatt? Inatt drömde jag inget jag minns. Det senaste jag har ett minne av är att jag var i bråk med en tjej i ett hus och försökte rymma genom badrumsfönstret men hon hann före till utsidan och knivhögg mig. Ingen ville hjälpa mig till sjukhus men när jag äntligen satt i en bil på väg frågade föraren glatt vad jag tänkt göra sista dagen i mitt liv. Uh, obehaget när jag vaknade..

Ditt livsmål? Att jobba med psykologi och få människor i knepiga eller utsatta situationer att må bättre. Oavsett storlek på problemen. Att inspirera mer till feminism och se ljuset gå upp för fler om könsroller. Att göra det jag mår bäst av och sätta mina egna regler. Att se en massa platser och länder. Att känna att det inte var något jag önskat jag gjort men inte gjorde.

Rummet du är i? Rummet i barndomshemmet. Mörkt, ganska ostädat, väldigt mysigt.

Din hobby? Trots att jag inte sysslat med det på flera år är det alltid skytte som kommer till mig först. Jag tycker fortfarande det är lika roligt. Fotografera. Göra film. Skriva. Komma på nya idéer. Resa.

Din skräck? Spöken, spindlar, att falla, människor som vill en illa, att inte ha kvar de jag älskar mest.

Vem vill du vara om sex år? Om sex år är jag 30. Jag vill vara precis den jag är idag men mer målinriktad och en bit på vägen mot att uppfylla dessa. Jag vill fortfarande stå för vad som är tatuerat på min vänstra hand och jag vill fortsätta bryta en massa onödiga normer. Hoppas på att kanske ha inspirerat någon.

Var var du igår kväll? Däckade tidigt, var helt slutkörd av nån anledning.

Vad är du inte? Köttätare. En följare.    

Var växte du upp? I Kristianstad. 

Det senaste du gjorde? Satt nere och pratade med mamma och pappa medan morden i midsummer var igång.

Din tv? Jag äger ingen tv eftersom jag inte direkt bor nånstans.

Dina husdjur? Micko, hund, och Trigger, katt.

Din dator? Fem år gammal och kass eftersom jag råkade hälla mjölk i den när jag bodde i Österrike.

Saknas någon? Han stack ju igår så saknaden har inte hunnit slå på fullt än men saknas från mig gör han ändå, pojkvännen.

Din bil? Nej det verkar komplicerat. Håller mig till cykel och tåg.

Något du inte har på dig? Vitt. Eller skrikiga neon- eller pastellfärger. Eller dyra märkesgrejer. Eller skinn eller andra kroppsdelar. 

Favoritaffär? Typ myrorna, de stora butikerna där man kan gå i timmar. Eller loppisar som precis öppnat om det räknas.

Din sommar? All over the place. Första dagarna i juni i Reno, San Francisco och Los Angeles. Sen i Helsingfors, Stockholm och Oslo följt av Litauen, Ukraina, Rumänien och Wien. Därefter Wacken och sist men inte minst pojkvän från USA på besök med roadtrip i Sverige och Norge och häng på torpet, ENDAST med fint väder alla tre veckorna. Fantastiskt.

Älskar någon? Ja flera, människor och djur.

Favoritfärg? Mörkgrön, ljusgrön på rätt sätt, vinröd, lila och svart.

När grät du senast? När jag och Evan kollade på en film om trafficking och de i slutet klippte in Obamas tal om att problemet måste uppmärksammas och stoppas.

Kommentera här: