Fantastiskt märklig dag

Vilken otroligt intressant dag det var igår.
 
Den enda planen jag hade när jag vaknade var att hjälpa mormor men det blev vi klara med redan halv ett, så efter att ha lagt upp ytterligare lite saker på tradera bestämde jag mig för att åka bort till farmors gamla hus. Det är nio år sen hon gick bort och jag hade bara sett huset en snabb sväng sen dess så jag körde dit och ställde bilen på samma ställe som vi brukade parkera när det var lilljulafton. De nya ägarna har låtit buskarna växa sig otroligt stora på framsidan så det var knappt man kunde få en skymt av huset. Jag gick sen samma promenad som vi brukade göra när vi var mindre. Förbi hästgården och upp i skogen, på hästspåret/gamla järnvägen, förbi hagarna där det brukade stå en tjur, hittade till skolan och tunneln tillbaka till huset. Därefter tog jag blommorna jag plockat på vägen och åkte till kyrkogården, och vem hittade jag där om inte faster Kerstin. Och vi var i princip de enda på hela kyrkogården. Ännu märkligare att hon inte besökte graven så ofta, och jag har inte varit där på fem år. Vi satte oss och hade picknick mitt på graven och pratade lite om livet. Så väldigt mysigt och oväntat.
 
 
På väg hem sen bestämde jag mig för att köra en detour bort till gamla pistolskyttebanan där jag var och sköt under ett par år när jag var mellan typ tretton och femton. Och där var fullt med liv. En av killarna tyckte vi kunde testskjuta lite så vi gick över till en öde bana på tjugofem meter och testade två pistoler och en revolver. Testade snabbskytte, att vila emellan, att försöka sikta rätt efter rekyl och nuvarande inställningar, med två händer och med en hand. Tror det blev sammanlagt sju rundor med fem skott i varje. Så. Sjukt. Kul. Gick sen förbi skjutledaren på väg ut som sa att det gick bra att jag kom tillbaka under träningarna den närmsta månaden. 
 
Då är frågan vad det blir för äventyr idag.
 
 
 
 
 

Kommentera här: