Batteri och laddare

Hade aningens otur när det gällde kameran i år. Jag hade med systemkameran till USA och tog en massa bilder innan jag kom fram till Reno för då använde jag bara mobilkameran. På flyget hem skickade de väskan till sista mellanstoppet istället för hela vägen och när den tre veckor senare hittades och blev skickad hit saknades den universala laddaren till kameran som låg i ett av ytterfacken. Jag hörde av mig till flygbolaget men allt de gav mig var 25 dollars rabatt nästa gång jag flyger. Gick till fotoaffären och fick påmint att en ny laddare kostar femhundra jävla spänn. Så när vi var i Kalmar i somras drog vi till Kjell och company och köpte en annan laddare för en hundring billigare, läste instruktionerna och laddade batteriet. Det laddades ett par timmar och när jag sätter i batteriet i kameran står det att jag ska använda ett batteri som fungerar istället. 
 
Kommer tillbaka hit och går till vårt Kjell och company, får tillbaka pengarna för laddaren men blir informerad om att eftersom det inte finns bevis för att det var just deras laddare som pajade batteriet kan de heller inte ge mig ersättning för det. Man bara tusen tack! 
 
Oh well. Under tiden kan jag ju läsa fotoboken jag fick i present för några år sen så man är ett überproffs när en sen väl får tag i batteri och laddare.
 
Använde min Nikon D60 istället i somras som nu för övrigt är till salu

Kommentera här: