Små tillfälligheter

Ibland undrar jag vad som hade hänt ifall man valt vissa situationer lite annorlunda. Hur ens liv hade sett ut. Vilka man hade känt idag och vilka man aldrig hade träffat. Som när jag valde omvårdnadsprogrammet ute vid sjukhuset istället för samhälle inne i stan för att få en nystart efter högstadiet. Eller när jag flyttade till London för två och ett halvt år sen. Jag blev så avskräckt av kollektivet jag hamnade i att jag lämnade stan efter bara fyra dagar. Om jag bara hade bytt boende då. Vart i London hade jag bott, vad hade jag jobbat med och hur väl hade jag känt staden idag? Och vad hade nästa steg blivit med de erfarenheter och kontakter jag därmed skaffat?
 
Eller när jag bodde i Würzburg och flög till Stockholm för att gå på intervju för att bli journalist men ångrade mig och istället åkte ner till föräldrarna jag inte hade sett på ett halvår. Den våren kom jag istället in på den polisförberedande utbildningen genom en telefonintervju. Hade jag kommit in i Stockholm och varit journalist om jag valt annorlunda? Vad hade jag jobbat med? Eller om jag inte hittat in på seven eleven-parkeringen just när Evan varit där. Hade jag åkt tillbaka från USA tidigare då? För att göra vad? Hur hade min höst sett ut? Det är spännande tankar. Livet sker efter en massa små tillfälligheter.
 
 

Kommentera här: