25

Då var första dagen som tjugofemåring avklarad och jag måste nog ändå säg att det känns lite annorlunda. Jag vet inte om alla känner likadant, men för mig ligger det en annorlunda känsla över alla perioder i livet även om det bara är en vecka man är hemma genom åren. Och nu känns det faktiskt som att man är lite äldre. Samma humor, intressen och mål men det går ändå att känna en skillnad i mognad och personlig utveckling. Det finns vissa saker som hämmar och håller en tillbaka men i grund och botten märks det att man även mentalt blivit äldre. Och jösses vad det är fantastiskt. Jag skulle inte för allt i världen gå tillbaka till var jag var för tio år sen. Tyst och rädd och tog aldrig någon som helst plats någonsin. Det är en jäkla resa man gör mellan femton och tjugofem.
 
 
 

Kommentera här: