USA omgång två

Jag måste säg att jag är ovanligt trögstartad den här omgången. Har varit i USA nästan en månad utan att skriva en enda gång. Mycket här borta är fortfarande svårt att vänja sig vid, som att folk tar bilen om de så bara ska tvåhundra meter bort, att till och med bankerna har drive through, och att handdukarna inte är av avtorkande material.
 
Men många helt fantastiska grejer har hänt, som att gå trick or treat i stora klungor bland hus som dekorerats långt beyond lagom och att spendera första natten vid lake Tahoe. Första dagen här blev jag hämtad på Reno flygplats samma dag som de hade en minnesdag för amerikanska veteraner med ballonger, tal, orkestrar och en rad äldre herrar som blev inskjutsade i rullstol.
 
Sålde mina gamla kameror och köpte den nya Nikon D5200 som jag varit ute på flera fotorundor med. Eftersom vi inte har wifi i huset har det blivit sådär med uppdateringen så de tillfällen jag kan blogga är när jag går till starbucks i närheten av huset, när jag är i lokalen där Evans band repar eller hos hans föräldrar.
 
Vi har båda blivit genomförkylda så vi har spenderat helgen med att ligga framför en brasa och spela spel.
 
 
 

Kommentera här: