I want candy

Tar och dammar av ytterligare en gammal rubrik som definitivt behöver hamna i rampljuset.
 
Ett av de viktigaste vapen feminister har är att lyfta varandra för det har en stark genomslagskraft. Ofta känns det som att tjejer hamnat i ett djupt träsk av förakt och missunsammhet gentemot varandra men genom att belysa detta och visa vad det kan innebära att ändra detta, både för andra och för en själv, så kanske man vågar se hur destruktivt det verkligen är. Jag inspireras av tjejer hela tiden, och jag vill gärna att de ska veta det. Inte för att sätta på en piedestal eller vänta mig att de ska vara några förebilder, utan bara för att vi måste bli mer bekväma med att öppet kunna och våga hylla istället för att sänka. Ser man någon som är bättre på något än en själv, eller någon man helt enkelt bara finner avundsvärd finns det två sätt att se på saken. Ta lärdom, uppskatta och bli motiverad eller sätt på plats för att känna som att man åstadkom något i hierarkin av värde. 
 
Den tjej jag inspireras av allra mest är en normbrytande och positiv göteborgsbo full av tatueringar. Hennes stil, hennes inställning till livet och andra människor och hennes självklara sätt att prata om det mest obekväma som att det är det mest naturliga sakerna i världen är anledningarna till varför jag finner henne helt fantastisk. Klicka på bilden för att komma till hennes blogg. 
 
 

Kommentera här: