Dag 23 - Mitt hem

Nu när min lust att blogga kommit tillbaka kan jag ju lika gärna fortsätta med den gamla listan jag påbörjade för typ fem år sen när jag bodde i Tyskland. Temat är mitt hem men eftersom jag inte riktigt kan säg att jag har ett specifikt hem så blir alternativet att jag introducerar er för alla de platser jag bott på och barndomshemmet där jag mellanlandar emellan äventyren. 
 
Rummet jag hade som tonåring:
 
 
Gammal bild på köket från tiden jag höll på med alla möjliga sorters grejer i försvaret, därav uniformen:
 
 
Gammal bild på rummet jag numera förvarar mina saker i. Sängen står åt andra hållet intill väggen, väggarna är ljusgråa med blommor och tvn och fåtöljen är utbytta mot en soffa men annars är det ungefär samma grej som idag. Kameran är död och laddaren är borta så kan tyvärr inte visa det nuvarande skicket:
 
 
Würzburg Tyskland

Första gången jag flyttade hemifrån var som au pair i södra Tyskland. Kan ju börja med att introducera staden:
 
 
 
 
Och folket:
 
 
Men av själva hemmet och rummet jag bodde i visar det sig att jag inte har att erbjuda mer än detta:
 
 
 
Tranås
 
De enda bilderna jag hittar på vardagsrummet har en massa underkläder på tork haha, äh vafan. 
 
 
 
 
Området ovanför backen jag bodde vid:
 
 
Berlin, Tyskland
 
Här blir det värre med bilder på själva ställena jag bodde på. Första lägenheten var det läskigaste jag varit med om och delade det med en italienare som knackade på min dörr ungefär nitton gånger per dygn. Det enda jag har att erbjuda är en bild på fyra ungdomar utanför byggnaden:
 
 
Och av ställe nummer två har jag inga bilder över huvud taget så det får bli ett par på Berlin som helhet:
 
 
 
 
 
 
Flachauwinkl, Österrike

Mitt uppe på ett berg söder om Salzburg när jag jobbade i skidliften:
 
 
Köket:
 
 
Utsikten från mitt fönster:
 
 
Vägen upp till huset:
 
  
Området kring huset:
 
 
 
 
 
Oslo, Norge

Första omgången bodde jag och Samirus och senare jag och Rebeckus på Storo:
 
 
 
 
 
 
 
 
Och andra rundan på Majorstuen:
 
 
 
 
Och det var sista stället jag bodde på, flyttade därifrån i januari, känns som tusen år sen. Puh!

Kommentera här: