25 - Cypern

De länder jag skriver om som jag endast varit i på semester med familjen ger antagligen inte rättvisa med tanke på att jag dels var runt tio-tolv och dels för att vi spenderade mesta delen av vår tid runt hotellet. Jag tog med videokameran till Cypern och vad som finns av den videon är jag som filmar marken eller området i kvällsljus i ungefär en halvtimme medan jag går fem meter bakom de andra. Såatte... 
 
Om jag skulle utgå från min minnesbild dock var det den klassiska barnfamiljsplatsen, typ som Mallorca. I byn där vi hängde fanns inga barer eller ungdomar. Det var lugnt, fattigt och mysiga restauranger. Men å andra sidan, när jag var i Thailand första gången var det en mysig liten plats vid havet och när jag kom tillbaka fem år senare hade det exploderat och dom hade till och med lyckats bygga en ny väg rätt genom de gamla affärslokalerna. Så hur Cypern ser ut idag är helt omöjligt att gissa sig till. Men är man ute efter sol och bad, check, åk till Cypern.
 
 

Kommentera här: