Bring it on

Kan inte fatta att jag bara har en arbetsdag kvar. Som jag har räknat ner.. Jag vet inte hur jag ska hantera känslan jag har just nu, har svårt bara att sätta ord på vad jag känner. När man lever mitt i vardagen är det här och nu som gäller, men först idag började jag kunna se tillbaka på helheten och det blev så omskakande att jag började gå i cirklar. Mitt liv finns ju här i Oslo. Här har jag varit i ett år, jag ser det som mitt hem. Jag är trygg i den här staden. 
 
Minns första dagen när jag kom hit i februari och mötte en nervös Samir på Storo t-bana. Vår månad ihop med Alcazar-danser, veganska grytor och busiga kvällsutflykter. Det satans jobbet på äldreboendet som fick mig att gråta okontrollerat flera gånger på väg hem ner för backen, jobbet i matbutiken, nya roomien Rebecca, all tid med Louis, varma Oslo-kvällar på olika öar, rock in och dirty cow, dr Who-kvällar med Robert, besöket av bror, alla aktiviteter och festivaler i stan, träningen upp till skidbacken. Paus över sommaren. Kom tillbaka till ny lägenhet och nya roomies. Möglig lägenhet, mysiga kompisar till roomiesarna, blåbärsturer i skogen, Håkan på besök från Turkiet, somriga loppisturer, five och backstreet boys, jobb på activision runt i hela södra Norge och som parkeringsvakt med ett gäng fantastiska galningar. Utekvällar med Mattias och Mats-Monica, squash med Frank och Samir, nya upptäcksfärder runt hela Oslo med nya människor. En vardag på jernbanetorget, majorstuen, stortinget, grönland, grünerlökka. Hela ens liv kommer bytas ut från en dag till en annan. Alla människor kommer försvinna, alla platser och händelser kommer bli vaga minnen. 
 
Men jag tror det här kommer bli ett bra år. Redan på måndag börjar nästa mål, sen kommer jag hålla mig sysselsatt året ut som det ser ut nu. Jag är lugn och förväntansfull. Drar mot Sverige på söndag men tills dess blir det sista arbetspasset, mitt och Samirs magiska projekt, fotorunda, städning och häng med dom bästa.
 
2015, bring it on!
 
 

Kommentera här: