Övergivna hus

Ett intresse jag sjukt gärna skulle börja med är att hitta gamla obebodda hus och fabriker som är nerlagda. Så gamla att saker börjat rosta, trät börjat ge vika och allt bara ser sådär obehagligt mystiskt ut. Helst mitt ute på landet utan grannar i sikte. Försökte mig på några turer i höstas men fick inte syn på något lockande och flera hus kunde jag inte avgöra var bebodda eller inte. Men plötsligt hittade jag en blogg från en svensk tjej i Tyskland som efter mycket sökande på google börjat åka till platser, och till slut fick andra med samma intresse förtroende för att hon var seriös och började utbyta information om fler ställen. Alla bilder hon lägger upp gör mig otroligt inspirerad att försöka igen. Gå och fota på såna ställen är ju drömmen.
 
Bilden är inte hennes men du kommer till bloggen om du klickar på den.
1 Lili:

skriven

Åh! Det är också något jag skulle vilja börja med, men aldrig riktigt kommit mig för- nä, har inte ens letat efter sådana hus, utan bara tänkt att jag ska. Tycker definitivt att du ska försöka igen, hur som helst! Gör det du drömmer om!

Kommentera här: