Detox och kättervägg

Vi hade en helt fantastisk dag i tisdags. Förra helgen när det var thanksgiving snackade jag med Evans syster och hennes rumskamrat som är väldigt intresserade av hälsa. Han berättade massor om hur kroppen fungerar med ett ionic fotbad och många andra saker jag inte hade någon aning om. Så vi bestämde att jag och Evan skulle dra hem till dom under tisdagen för att testa. Vi fick gå och sätta oss i en bastu i ders vardagsrum och jag med fötterna i en balja med vatten. Jag fick sen ett band runt min handled som var kopplad till en maskin med ytterligare en sak som låg nere i vattnet. Med hjälp av detta, på ett sätt jag fortfarande inte vet, drog det ut dåliga saker genom fötterna som tungmetaller och gifter. Det renade även organen, boostade immunförsvaret och reparerade cellerna. Man kunde sen se en karta på google över vad de olika färgerna i baljan betydde. Om det fanns svarta fläckar var det tungmetaller, om vattnet var brunt var det levern och cellerna och om det var vita bubblor var det immunförsvaret osv. Evan gjorde sen samma sak och hela baljan såg ut som gyttja, ungefär som min men snäppet värre.
 
Vi drog sen och klättrade med henne. Hon och hennes pojkvän ska till sydamerika om en månad och klättra upp för en vulkan så de har övat de senaste tre månaderna. Det var både min och Evans första gång och först var jag lite skeptisk men när vi fick på oss selar och klättrade upp för de stora väggarna var det sjukt kul. Jag klarade hela vägen upp den enkla men när jag tittade ner var det så högt uppe att jag nästan började gråta. Benen och armarna skakade och jag trodde jag skulle dö men jag tog mig hela vägen upp till kanten och vidare tillbaka ner till golvet. De två dagarna efteråt var helt brutala. Vi kände oss båda mycket bättre i kroppen tack vare fotbadet men musklerna gjorde fasligt ont. Vi ska antagligen tillbaka och göra samma sak nästa tisdag. Väldigt kul och väldigt nyttigt!
 
 
 

Kommentera här: