17 - Spanien

Tog en liten detour förra sommaren och drog ner till Barcelona. Staden där alla utbildar sig till bartenders. Alltså seriöst, bodde på hostel i ett rum där säkert hälften av rumskompisarna var från typ England och pluggade drinkar hela dagarna. Staden var ganska mysig i sig. Älskade den lilla saluhallen där man kunde köpa fräscha smoothies för en eller två euro i alla möjliga smaker. Stranden var perfekt för strandhäng och det var bara en väldigt chill känsla över allt. Men tyvärr kände jag mig inte alls hemma med folket. Jag har fått känslan när jag är ute och reser eller bor på olika platser att folk dras till olika städer beroende på vilken personlighetstyp de har. Berlin, Oslo, Barcelona, jag har känt igen det på många ställen och jag var (som på så många andra ställen) outsidern. 
 
Flanerade omkring på egen hand. Det bästa jag gjorde var att hyra en cykel för en dag. En riktigt bra cykel och riktigt bra cykelvägar. På väg tillbaka till uthyrningsstället var det en lång britt som gick fram till mig och sa att han tyckte jag var söt. Vi och några till hängde sen under kvällen men det slutade med att jag och han tog en lång promenad och pratade om allt möjligt. Sen var jag inte singel under den tiden så det var jag noga med att berätta, men Barcelona under kvällstid är väldigt magiskt, särskilt för promenader. Lagom med folk och lagom varmt. Och intressanta gränder och parker att upptäcka. 
 
Så absolut ett sevärt ställe om man hittar rätt!
 

Kommentera här: