Värna om dig och miljön

En av dom bästa sakerna jag vet är att gå på loppis. Man vet aldrig vad man hittar, människorna har en skön inställning och man får massor av inspiration. Man kan vara på jakt efter något särskilt men kommer alltid därifrån med något helt random som tilltalade en men man aldrig själv skulle ha kommit på att införskaffa om det inte var för att den låg där i hyllan eller på bordet och bara kändes helt rätt. I vanliga butiker hänger där tio exemplar av samma plagg medan man på loppis sätter sig på knä och rotar runt i sopsäckar fulla av ett och annat guldkorn. Av allt jag införskaffar som inte är typ mat, tandborstar och strumpor skulle jag gissa att nio av tio saker är begagnade. Jag älskar alla dessa bakluckeloppisar, skolanordningar, second hand-butiker och helgmarknader.
 
För någon månad sen hittade jag en gammal bok om blodgruppsdieten på en loppis här i Oslo och när jag var hemma i Sverige förra helgen försökte jag spåra upp vilken blodtyp jag hade. Det var telefonsamtal hit och telefonsamtal dit innan jag tillslut fick svaret, och efter det dök jag ner i boken och samlade information. Förra julen fick jag dessutom en bok om ayurveda av mormor som handlar om att man äter efter det element man är fött i och vilken åldersgrupp man tillhör. Så jag kombinerar dessa två dieter för att förhoppningsvis slå dubbelt rätt. Köpte en blender från norges motsvarighet till blocket i lördags, begagnad för hundra spänn, och tänkte sätta igång nu till helgen. 
 
 
 
1 Jenny:

skriven

Jag älskar att gå på loppis :D

Kommentera här: