Även bedrövliga idéer välkomnas

Vår lägenhet är ett riktigt kap. Ett par veckor efter jag flyttade in stod jag genomförkyld och lagade mat i köket. Kände hur jag fick svinont i lungorna men trodde det berodde på hur kallt det var i köket. Dagen efter när jag kom hem från jobbet kunde jag känna lukt igen och ryggade tillbaka av en stark stickande mögelstank. Hittade snart källan under handfatet i köket då hyllbräderna i skåpet var söndermöglade men inte hade kunnat märkas av tidigare då det var torrt under sommaren och sporerna inte följt med vattenpartiklarna ut i rummet. Fick bo på soffan hos en kompis en vecka tills problemet var löst. Hela lägenheten var då redan helt paj av allt mögel som lagt sig på alla möbler, köksutrustning och mat. Lukten går bara inte ur även om det blev en klar förbättring.
 
När jag flyttade in var det en knapp man inte fick röra i hallen då den felkopplades med nån säkring så båda kylskåpen och frysen samt hallampan slogs ut. Råkade göra detta en gång efter att ha jobbat tretton timmar och bara ville äta och gå och lägga mig. 
 
För några dagar sen nu så hörde jag hur det forsade in vatten i lägenheten och trodde att vi haft ett öppet fönster när det regnade. Sprang ut i köket men hörde att det kom från badrummet där vi inte har något fönster. Tänkte att det kanske var duschen som läckte. Kom in i badrummet och blev träffad av vatten som kom från taket. Grannarna ovanför hade tydligen en stor läcka ibland som svämmade över och forsade som ett skyfall genom taket i vårt badrum. Med tanke på den enorma fukt som samlats mellan vårt tak och deras golv var det nu såklart mögel som följde med ner i forsränningen. Det går åter inte att befinna sig i lägenheten. Mitt rum är varmt och bra, det kan jag trösta mig med, men jag kan numera varken laga mat eller duscha i mitt eget hem som jag betalar pengar för varje månad.
 
Dessutom är hela byggnaden full med skumma typer. Folk kommer och slänger gamla saker och möbler i den öppna parkdelen utomhus som ligger omringat av lägenhetshusen. Så kommer enligt sägnen polacker och hämtar upp detta bråte. En gång när jag gick och tvättade var det en man som förföljde mig dit trots att jag hela tiden sa nej. Han gick med in i tvättstugan och visade något han hade i en påse. När jag försökte gå därifrån tog han tag i min arm så jag fick slita mig loss och springa ner och låsa dörren. Hade stora rivmärken på armen efteråt och har inte vågat gå och tvätta efter det.
 
Vill ta mitt pick och pack och dra på direkten, men betalade den senaste hyran för perioden fram till mitten av november och jag vill inte betala dubbla hyror för det här. Vill dessutom inte lämna dom andra att betala min del och jag kan nog glömma att hitta någon som vill ta över mitt rum med tanke på skicket. Känns som att jag blivit totalt lurad av någon som hyr ut lägenheter i det här skicket och man sen inte kan ta sig ur.
 
Röv. Förslag?
 
 

Kommentera här: