Twist and shout

Något av det bästa jag gjort i år är att skaffa en mixer. Begagnad men ouppackad i Oslo för hundra spänn. För någon månad sen tappade jag ju plastfickan med båda bankkorten och körkortet, fick låna pengar av en kompis men kände sen att jag inte kunde ta emot mer hjälp så jag levde i princip på de pengar jag hittade i parkeringsautomaterna när jag jobbade. Vilket var ett tjugotal kronor i veckan om jag hade tur. Sen kom bankkortet och I was back on track. Gick och handlade mat för första gången på typ sex veckor i den gamla arabaffären med sjukt billiga grönsaker och frukter. Städade hela köket för första gången någonsin efter mögelinvasionen och tänkte att nu jävlar får jag börja äta bättre. Så tidigare i veckan började jag göra smoothies att dricka på tåget på väg till jobbet. 
 
Mixade ihop citrusyoghurt, grönkål, färsk spenat, rucola, apelsin, mango, vindruvor och blåbär och voila. Skiftar ingredienser varje dag och har alltid med mig någon typ av nötter. Mår vansinnigt bra och sötsuget försvinner. Idag har det blivit mycket grön chaite med sojamjölk och smoothies på banan, hallon, blåbär, mango, apelsin, sojaproteinpulver, vindruvor, linfrö och jordgubbar. Var i Sverige med Samir i helgen dessutom, liftade med två andra svenskar som skulle till Nordby shoppingcenter, och vi sprang ivrigt till frysdisken med det veganska "köttet". Fanns vansinnigt mycket att välja på, älskar't! Så nu i ett rent kök går det dessutom att laga mat!
 
Imorgon blir det ett sista jobbpass innan nästan en veckas ledighet, najs som fan och godnatt.
 
 

Kommentera här: