Framtidsplaner

Jag har äntligen kommit på vad jag vill göra! Däremot vill jag inte spoila utan kommer skriva efter hand som saker rullar på. Fram till nästa vår har jag allt planerat. Ibland funderar jag på att utbilda mig vidare, men varje gång jag kollar igenom utbudet så finns det inget som riktigt lockar. Jo det skulle va kul att utbilda sig till journalist, psykolog eller socionom, men det är inget som känns helt hundra. Dessutom är jag inte i närheten av att vara redo att bosätta mig på ett ställe med fasta rutiner. Jag har ju inte ens sett halva europa än. Och om jag ska vara ärlig så har jag läst för många böcker om framtidsutsikterna i världen. Ifall den tillgängliga oljan tar slut om några år kommer det vara för sent att resa och upptäcka, det är nu man ska passa på. Så jag fortsätter med det liv jag trivs bäst med. Fast allvarligt talat hatar jag att jobba. Inte för att jag är lat utan för att jag är lättuttråkad. Mitt nya jobb i butiken går fint. Jag sitter i kassan och fyller på varor, men det känns som att tiden rinner iväg, att det är fullständigt meningslöst att ägna sin tid till något utan betydelse. Men som tur är ska jag bara va kvar i Oslo en och en halv månad till. Jag älskar fortfarande staden och kanske kommer jag tillbaka, men det verkar ligga i min natur att jag inte blir längre än några månader innan jag behöver något nytt och spännande. 
 
 

Kommentera här: