Snel metalhest

Just nu känner jag mig så pepp att jag måste gå in och skriva något mitt i natten. I morse gick jag till jobbet efter fyra timmars sömn och ville dö. Alltså jag ville lägga mig och skrika på golvet, alternativt ge mig på mitt första parkour-trick mellan köket och trädgårdens pingvinstaty för att därefter kunna sjukanmäla mig. Men dit gick jag, och åtta timmar senare gick jag till mitt andra jobb för att skriva av mig från morgondagens pass. Vad fan tror ni händer? Den som svarar i porttelefonen tvingar in mig på ett kvällspass eftersom kortvakten inte dykt upp. Jag jobbar alltså tolv timmar i sträck innan jag får gå hem och äta, följt av en utekväll med några kompisar där jag blev ohämmat stött på av en jämngammal blondin som lämnade fina pussmärken av läppstift på min hand. 
 
Så tar jag bussen hem, tvingar mig till fortsatt vakenhet, lyssnar på finntroll och tänker på vad min bror sa under sitt besök i Oslo i veckan. "Finntroll, Satyricon och Rammstein är topp tre sämsta banden som finns." Också blir jag sådär varm i hjärtat som när nån tar med sig vetebröd. För att jag älskar att gilla vad andra hatar. För att jag gillar att jag är den som har tagit kontakt med alla killar jag haft någon typ av relation med, vilket var det sista ämnet som talades om en midsommar som idag. Jag promenerade upp för Storo och blev glad över hur jag älskar att älska vad andra tycker är konstigt. Hur jag verkar se allt upp och ner, och bak och fram. Hur jag två timmar efter en diskussion blev så jävla glad över hur slutshamingen inte fått grepp om mig. Jag pratade med en som haft över femtio sexpartners utan att fundera på annat än hur många det blir per år, ur en analyserande synpunkt. 
 
Inatt är en sån där magisk natt, där man känner att man har hela livet framför sig. Där man känner en dämpad lycka av förväntan och osäkerhet över vad som är på väg. Där man känner igen sig men på okänd mark. Med en kaktus för mycket i huvudet. Nu ska jag ge mig in i sista Harry Potterns värld och spekulera i hur Voldemort ser ut när han är förkyld eller vilken peruk han skulle välja inför en kareoke-kväll.
 
Puss och kram, ta alltid hand om er själva!
 
1 Fritz:

skriven

Glad midsommar på dig, hoppas du mår bra. Har läst igenom en hel del av dina inlägg sedan ett år tillbaka och har skrattat, funderat och blivit tårögd av en del. Såg att du hade citerat mig någonstans också. Jag hoppas att du har funnit dig själv och att du tar beslut som är bra för DIG. KRAM :)

Kommentera här: