Tredje dagen

Tredje dagen i Oslo. Jag delar lägenheten med någon som visat sig vara min tankeläsare. Dessutom har vi gemensamt att båda är veganer, gillar rökelser, brukar lifta och håller på med film. Hur ofta händer det? Igår gick vi igenom ett köpcenter och försökte snacka norska, och idag när jag nös kände jag av träningsvärk från att ha skrattat för mycket.
 
Vi bor på ovanvåningen i ett stort hus i det som sägs vara Oslos lugnaste stadsdel, typ en kvart från centrum med tunnelbana. Har i princip bara sökt en massa jobb sen jag kom hit, och har redan fått två tider att träffas för intervju. Helst skulle jag vilja jobba i någon av rockbarerna eller i en stor mataffär, men man får ta vad man hittar.
 
Andra dagen gick vi på jakt efter en stekpanna i diverse second hand-affärer, hittade till slut på ovanvåningen i en antikbutik som snarare verkade vara drogmissbrukares samlingsplats av skit och möbler. Sen letade vi krigsbestick i världens coolaste militäraffär full med döda djur, asiatiska rustningar och tyska handgranater. 
 
Ikväll tänkte jag dra in till stan och dela CV i några affärer och barer. Vi bestämde oss för att inte ha internet hemma så vi får dra antingen till köpcentret eller stationen när vi behöver kolla mail och fejjan, men det funkar bra.
 
På återseende mitt herrskap!
 
Jag och favoritvovvisen Elvis på Koh Lanta

Kommentera här: