Dagens tips

 
 
Steve-o, som bara är den där sjuka idioten i jackass. Fast som sen visade sig vara både vegan och djurrättsaktivist för peta. Sprang av en slump på en film där han berättar om livet inom slakteriernas väggar, och trots att jag såg hela "earthlings" klarade jag bara att ta mig in halvvägs i den här. Jag vet hur mycket det krävs att mentalt ta sig igenom så mycket lidande, men vetskapen om att en person så dräggig och störd person som Steve-o har en sida där han på allvar vägrar ställa sig bakom förtryck mot djur ger mig så jävla mycket hopp.
 
 
 
Och sen har vi skådespelerskan Geena Davis, också helt oväntad, som genom en video om hennes tävlande i bågskytte gav mig insikten i hennes fenomenala bidrag till feminismen. Hon skriver brev, hon ifrågasätter, hon kräver förändring och är dessutom utbildad inom medias jämställdhet med vilket hon jobbar med både i USA och i andra länder. En punkt hon tar upp är det faktum att tv-tittande bidrar till hur barnen ser på sig själva och varandra. Ju fler timmar en flicka kollar desto färre möjligheter tror hon att hon kommer ha i livet medan det för killar förvränger synen på det motsatta könet till att bli mer sexistisk. Vad hon gör är otroligt och jag beundrar henne för det.
 
 
 

Kommentera här: