Födelsedag och vintage i Helsingör

Är helt slut idag. Sov för lite i natt och gick i solen alldeles för länge idag. Drog till Helsingör med delar av släkten i morse. Sov halva vägen till Helsingborg, tog färjan över, strosade några timmar och hade det najs i solen. Men deras vegetariska mat var fan sämst. På färjan åt jag en brödbit med sallad, tomat och ägg för fyrtio danska, blev inte mätt. De andra tog en glass emellan vilket jag fick hoppa på grund av laktosintoleransen. När vi alla sen satte oss och åt fanns det inte ett enda vegetariskt alternativ på restaurangen. Jag fick en tallrik med några stekta potatisar, en salladsbit, en tomatbit och två halvråa ägg. Gulan flöt ut och delar av vitan likaså. Blev inte mätt ens av att äta mormors pommes efteråt. Åt istället två wienerbröd för att släcka hungern, vilket bara gjorde mig illamående av att äta mig mätt på socker, och gjorde mig även så trött att jag sov hela vägen hem.
 
Ja det är faktiskt värt att ta upp. Danmark är känt för sitt kött, men vart finns miljötänket och vart finns intresset av att kunna ge ett brett sortiment i menyn? Hörde ännu en på färjan tillbaka fråga efter ett vegetariskt alternativ till alla dessa korvar och pölsar, så efterfrågan finns.
 
Förutom detta var dagen fantastisk. Hittade ett par skitsnygga gröna converse i en vintage-shop för åttio danska. Kapet. Hittade även en tröja på en loppis längs en bakgård, men den lyckades bli haffad just när jag var på väg att köpa den. Det var nån jazz-festival i stan under helgen så torget och gatorna var fulla med folk, mestadels svenskar.
 
That's about it. Riktigt najs lördag.
På återseende mitt herrskap
 
 
1 Louise:

skriven

Haha, har du tänkt hålla dig i Sverige nu eller?
De planerna har jag lagt på hyllan nu. Blev lite fattig och går på jobbcoachning för att få in en liten slant i alla fall :P

2 Louise:

skriven

Japp, Växjö it is. Men jag hoppas på att jag inte stannar så länge till här, trött på den här staden. Jo, jag hade ju velat ha praktik, men det går inte få nu när det är sommarjobbstider, för att vi som vill ha praktik inte får ta sommarjobbsmöjligheter. Tramsigt, men så är det. Så jag är fast på jobbcoachning tills jag får ett jobb eller kommer in på en utbildning.

Du far och flänger lite överallt minsann :D Aldrig stilla!

Kommentera här: