Allas vårt fantastiska London

Satfläsk, satans porch, satans veranda vad det regnar i Liverpool.
 
Har så mycket att skriva att jag inte vet i vilken ände jag ska börja. Industri-foto-dagen blev inte av då Sophies förkylning ballade ur. Istället hängde jag med en svenska vid namn Sanna som anlänt dagen innan. Vi tog över Piccadilly cirkus, hittade ett hostel till henne tillsammans med ännu en svenska vid namn Sara. Vi drog sen genom varenda hylla av Primark vid Marble arch efter en promenad genom Hyde park innan vi drog till Kings cross för att hämta hennes saker. Åt då på världens sämsta ställe där maten både var äcklig, dyr och med förståndshandikappade arbetare.
 
I onsdags började jag och Sanna med marknaden i Camden. Fan-tas-tisk! Tyckte iallafall jag. Den måste upplevas för att förstås. Vi sightseeade sen vid big ben och london eye efter att ha köpt musikalbiljetter för kvällen. Hon såg "once" och jag kollade på "viva forever". Nostalgi. Vi möttes sen upp för att dra ut till Tower bridge, men det visade sig att vi var vid fel bro.. dock fick vi hyfsade bilder på avstånd.
 
Sen i torsdags flanerade vi på olika håll längs Oxford och Bond street under morgonen innan vi tog en buss ut till mitt i ingenstans där vi förgäves letade efter en bar med fish and chips. Blev mexianskt istället. Vi tog oss sen till SoHo och satte oss efter tusen års letande efter en bra bar på nåt känt men iskallt ställe. Hade tidigare på dagen sagt till henne att jag skulle köpa te till nästa frusna uteliggare jag såg, och hittade en sittandes ihopkrupen längs en vägg. Gick och köpte te och muffins, satte mig framför honom och hälsade. Han tittade förvånat upp, nästan som att han väntade sig en utskällning eller att bli bortschasad. När jag berättade att jag hade med mig lite varmt att äta och dricka till honom mötte han min blick med ett förvånat uttryck innan han försiktigt tog emot med ett blygt och tacksamt leende. Fick ett uppriktigt "thank you" innan jag gick tillbaka till Sanna.
 
Sen tvingade jag med henne till stripp-, porr- och gaykvarteren där vi kollade genom både affärer och klubbar innan vi åter gav oss på fish and chips-jakten, denna gång med lite mer tur. Jag hängde sen med några rockabilly-italienare på hostelet, varav en ritade en bild av London till mig.
 
Får väl ta ett Liverpool-inlägg härnäst så det inte blir så förbaskat långt.
På återseende strax mitt herrskap
 
Camden markets minnesnånting för det gamla hästsjukhuset
 
 

Kommentera här: