Våldsamt

Efter jag spillde mjölk i min dator för några dagar sen har det bara gått utför.
Nu laddar alla sidor om sig så fort man börjar skriva, vilket gör att det är omöjligt att ha konversationer på fejjan, skriva i bloggen eller skicka mail. Typ skitbra, tack klantighetsfaktor och väl tajmat!

Jag ger mig på ett försök att göra en snabb uppdatering genom "anteckningar" trots att programmet envisas med att hela tiden kopiera in tid och datum om och om igen. Tänkte nämna något om fenomenet farliga och våldsamma killar = sexighetsfaktorn gånger tusen i filmer, reklamer och i verkliga livet. Varför är det de mordiska hjältarna på filmduken som drar vår uppmärksamhet? Varför snackar vi ofta om att hitta de bra killarna samtidigt som vi håller dessa på vänskapligt avstånd och ohjälpligt fortsätter rikta intresset mot de farligare killarna? Nej det är inte alla, långt ifrån om vi snackar verkliga livet, men den där mörka blicken på reklampelaren, varför säljer den? Varför säljer våld?

 

Jag kommer på mig själv med att se den här videon och känna en dragningskraft till alla killar utom han som inte blev nitad, trots att ingen av dom hade nån wow-faktor från början.

 

Vad tänker ni när ni ser videon?

1 Louise:

skriven

Låter intressant. Men ja, kan väl bli aningens problematiskt utan språkkunskaperna.

Jag har väl mest bara haft det i tankarna, att volontärarbeta, har räknat lite och sådär... Eftersom jag inte har någon inkomst så är det svårt att få ihop pengar till att åka iväg. Skulle jag åka iväg så får det nog bli flyg ändå, även om det är sämst. Jag som blir så åksjuk skulle nog inte överleva något annat transportsätt :P Och om man nu vill rädda miljön trots att man flyger så kan man ju miljökomenspera :)

Kommentera här: