Ta tillbaka rätten att vara sig själv

De här ständiga uppmaningarna att bara lägga upp saker på internet som framtida chefer bör kunna se utan att bli avskräckta eller upprörda, vad skulle det över huvud taget betyda och varför skulle jag bry mig? Jag tänker som såhär.. om jag skulle lägga upp en bild eller text som jag blev ratad från en jobbpost över, ja då var det nog av en inskränkt gammal gädda jag inte skulle vilja ha som chef iallafall. Eller ännu bättre skulle jag kunna vara min egen arbetsgivare och ha fördelen att högt asgarva åt mina egna bilder eller nicka medhållande åt mina gamla texter.

 

Palla ha livet kretsande kring människor utan humor, självdistans eller nytänkande liksom. Nu råkar det ju vara så att jag varken tycker rasism, sexism eller annan höhö-humör är rolig, och därmed finns det heller inget kränkande att hitta på mitt namn. Det skulle bara innebära att chefen skulle va nån seriös, bildad och fin typ att hålla sig proper kring. Hur kul låter det att spendera en tredjedel av sitt liv där?

 

Ämnet till ära tänkte jag även ta tillbaka rätten att inte alltid behöva vara snygg. Att vara ful har blivit ett slagord och en förolämpning, varför då, det är jävligt uppfriskande.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: