Projekt Sverigeåtervändande deluxe

Det har varit väldigt mycket nu så bloggen har blivit lidande. Dels har jag ju det vanliga liftjobbet nio timmar om dagen, sex dagar i veckan, och när jag kommer tillbaka från jobbet sätter jag mig med mitt andra ”jobb”. Jag har bestämt mig för att i mitt liv bara göra saker jag genuint vill och tycker om, annars blir det liksom slöseri med tid där pengarna ligger i fokus. Pengarna sätter jag ju ändå bara på sparkonton, så vad blir meningen med det liksom? Jag sökte bara två jobb inför sommarsäsongen, ett på Tosselilla och ett på High Chaparral. Det förstnämnda fick jag inte, och det andra kvittar helt om jag inte får.

 

Sen i höstas har jag haft flera drömmar som legat i bakhuvudet och vrålat om uppmärksamhet. En efter en har jag sen börjat kolla lite närmre på och insett att dom är fullt möjliga med lite förberedelser, planering och driv. Så från och med idag fram till augusti nästa år verkar jag ha klara, med luckor här och där förstås. Känns skönt att inte behöva sätta mig handfallen när jag kommer tillbaka till Sverige och vänta på att arbetsförmedlingen gör några underverk. Sen kan såklart allt hända på vägen, men jag har flera verksamheter samt flera roliga projekt, så det gör inte om några skulle skita sig. Hellre att försöka och misslyckas än att fortsätta drömma om det jag vet att jag vill göra.

 

Jag uppdaterar längs vägen, än så länge håller jag projekten hemliga.

 

 
 
 Också får det gärna bli sommaaaar
 

Kommentera här: