En dag som idag som idag

Tänkte dela med mig av min dag såhär på kvällskvisten.
 
Det började med att jag tio minuter innan jobbets början upptäckte att båda bobarna var borta, vilket resulterade i att jag graciöst fick klämma in mig i Winklalms slädförråd och sno en pulka. Det var nypistat, fruset, is och tidspressen från helvetet. Efter pulkan börjat glida upptäckte jag till min skräckblandade förfäran att både den och backen drog till vänster, och den var omöjlig att få stopp på. Första backhalvan var okej till skillnad från andra, den sträckte sig rakt och brant med en viss vänsterlutning längs kanske fyrahundra meter. Det gick snabbare och snabbare och jag närmade mig skogen i galet hög fart. I ren panik och efter att ha slagit bort eventuella funderingar på textilbromsning då hastigheten inte var min vän körde jag ner hälarna i backen allt vad jag hade fram tills jag slog i ett isberg och flög in bland träden. Kälken försvann.
 
Efter lunchrasten hade jag tid nog att ta snowboarden ner till min liftstuga. Pisten bestod bara av vattniga snövågor vilka gjorde alla kurvförsök livsfarliga. Lyckades inte ens med vänsterkurvorna runt slalombanan i barnbacken.. och hade en blöt röv resten av jobbdagen.
 
Nu ikväll råkade jag spilla mjölk över tangentbordet vilket till en början såg ut att få förödande konsekvenser, men som nu endast fått den högra shift-knappen att vägra göra stora d:n.
 
That's about it. Tänkte filma när jag åker bob ner till jobbet nån dag men då måste jag tejpa fast kameran på huvudet först. Såvida ingen våldsamt protesterar mot idén utgår jag från att jag har er blessing och gör slag i saken vid tillfälle.
 
Nu går jag och lägger mig, på återseende mitt herrskap!
 

Kommentera här: