Drei monate schon vorbei

Herren i hagen, satan på torget osv. vad dålig jag är på att uppdatera.
 
Jag orkar inte att dagarna går så fort. Har snart jobbat tre månader i Österrike, och det är bara en kvar. Jag kom ju precis hit?!
 
Förra veckan började det lukta typ gammal stickig spya överallt i mitt rum och jag insåg att det kom från badrummet. Efter att haft dörren stängd i några dagar tog sig stanken in på mitt rum och gjorde det omöjligt att vistas där utan gasmask. Staniel som har nycklar till allt lät mig ta över relaxrummet med sex sängar, mattgolv och fönster i taket, där jag nu befunnit mig sen dess, och stortrivs. Har flera gånger fått infall att vilja hoppa runt i sängarna lyssnandes på Britney Spears och ha kuddkrig med någon.
 
Igår var jag ledig dessutom och fick med mig Staniel ut på en snowboard/skidtur i backarna. Med tanke på hur länge vi varit här borde jag redan ha sett hela anläggningen jag jobbar på men har missat ungefär halva då det är så mycket jobb, eller "jobb" som Staniel skulle sagt, att jag för det mesta på mina lediga dagar bara ligger utdöd i något hörn efter att ha varit i Flachau och handlat.
 
Men igår så. Det är svinvarmt här nu, vår i Österrike är svensk sommar med undantag för snön, så slaskheten i snöns konsistens bromsade ner farten tillräckligt för mig att våga sjuhundra fler kurvor än förra gången. I barnbacken mitt i skogen vurpade jag i hög fart dock och hade tur som landade med huvudet i mjuk snö och inte is. Kan även nämna att det enda stället jag har träningsvärk på idag är på halsen...?
 
Här får ni en karta över stället. De svarta markeringarna är vart jag varit tidigare och de röda vart jag för första gången var igår. Den gröna stjärnan är vart vi bor och den lila vart jag jobbar. De gula cirklarna är urval av platser jag aldrig varit på.
 

Kommentera här: