Plötsligt infall av krig

Jag skrev för några dagar sen om ett kommande inlägg jag såg fram emot att skriva. Den kvällen blev det istället en psyko-film innehållande Johnny Depp, Brad Pitt och Tobey McGuire i gubbslemsfrisyr samt festklädda dinosaurier tillsammans med Thomas. Datorn hakade sig dock mitt i så jag fick inte någon riktig koll på vad dom försökte uträtta, och klockan blev sen för mycket för ett djupt inlägg.
 
Dagen efter hade jag och Thomas världens mest brutala snöbollskrig ute på den hyfsat stora balkong-verandan. Det började med att jag, Thomas och Simon stod ute och rökte. Nej jag rökte inte utan stod mest och viftade febrilt med armarna och försökte undvika att hosta. Om det var jag eller Thomas som började kasta vet jag inte, men det urartade snabbt till att vi kastade varandra i snön utan att vi hade varken tjocka kläder eller vantar på oss och mulade varandra samt kastade så mycket snöbollar att Simon fick ducka och till slut flydde fältet.
 
Utan att vi märkte det hade de två ungrarna som bor här i huset smugit sig ut med vars en skyffel i händerna och gav oss en rejäl omgång. En kvart senare gick jag och Thomas totalt köldskadade in i köket och hällde varmt vatten på våra arma händer, innan vi bara.. let's ta på oss riktiga kläder och dra igång ett riktigt snöbollskrig!
 
Sagt och gjort, och snart hade vi byggt murar i snön och laddat upp med hårda jävla bollar i den perfekta kramsnön. Han hade dock en bättre teknik där han kramade en boll med ena handen och kastade med andra. Snöbollarna ven i luften och han träffade nästan alla kast rakt i ansiktet, det var som att bli örfilad tio gånger i minuten, och till slut blev jag så arg att jag hämtade skidglasögonen, backade mot honom för skydd mot de hårda kasten, och mulade järnet tills han hade munnen full med snö.
 
Tre timmar senare och totalt dyngsura gick vi in och kände spontant att vi behövde minst en bild av detta tillfälle, som vi fick Simon att ta. Dock såg det inte lika roligt ut att bara stå rakt upp och ner i korridoren med lite snö på axlarna, så vi tog saken i egna händer och ställde kameran på timer och försökte ta några "in action"-bilder, vilket gick sådär med tanke på hur mycket det snöade. Istället drog vi ut en stol i korridoren och körde hoppbildsrace deluxe vilket slutade med att vi garvade så mycket att det inte gick att sluta fota.
 
 
 
Idag är jag dock ledig och ska ta och skriva ganska mycket, har flera inlägg på gång, bland annat det jag då nämnde här i början.
 
På återseende mitt herrskap

Kommentera här: