Sämsta tajmingen

På wacken försökte jag och en annan välta en tredje från sin stol, gick sådär. Blev sen själv vält bakåt, vilket händer hela tiden, men landade den gången på metallramen i ryggen. Gjorde svinont resten av festivalen men dämpade smärtan med aningens aning alkohol. På nästa festival fick jag spreja ryggen med smärtstillande några gånger om dagen och en vecka efter vi kommit tillbaka var jag bra igen. 
 
För ett par dagar sen kom smärtan tillbaka igen och strålade ner i benet. Kunde inte knyta skorna ordentligt, gjorde ont som fan att böja sig fram, kunde inte gå ordentligt upp för trappor och kunde inte lyfta något. Idag var vi tio personer som hjälpte mormor att flytta till en lägenhet, det enda jag gjorde var att sitta på golvet och sätta in glas i ett skåp utan att anstränga ryggen. När vi skulle åka därifrån hade jag så ont att jag inte ens kunde lyfta in vänstra benet i bilen. Har en tid bokad hos sjukgymnasten på måndag, börjar inse att jag måste ställa in eller skjuta fram resan ifall denna sjukgymnast inte har någon magical treatment. 
 
Fan fan fan fan fan, håll tummarna..
 
Tröstar mig med att jag har världens sämsta humor och inte kan sluta skratta åt den här bilden

Kommentera här: