Klädbytarfika

Äntligen helg och sovmorgon! Vaknade vid halv tolv och fick direkt höra av pappa att det var ett klädbytar-event på Barbacka, så dit drog jag och Dallo. Vi var först in under tjurrusningen och fick med oss flera snygga grejer, bland annat en grön ryggsäck snyggare än Fjällrävens och några klänningar. Jag bytte in plagg som hittats på en loppis i Berlin, så det var bara win för min del.
 
Därefter gick vi till lilla torg och lyssnade på världens sämsta och mest stirriga auktionsledare från fotbollslaget som även jag spelade i för en herrans massa år sen. Vi fikade sen på Brödboden och tog igen vad som hänt sen sist innan vi cyklade hemåt. Fan att batteriet i systemkameran snart är slut, en ny laddare ska tydligen gå på femhundra spänn, kul.
 
På återseende mitt herrskap.
 
Tråkig dag på jobbet i Flachauwinkl

Kommentera här: