Gräsligt stor bildbomb

Idag var jag i ett desperat behov av ett nytt skrivblock då jag skrivit ut tre stycken under mina långa jobbdagar i Österrike så jag tog mig helt enkelt ut till ekohallen där jag flanerade en eller två timmar. Hann se stan på vägen tillbaka, och hur hinner dom riva upp hela stan och byta ut allt varenda gång jag är borta? Efter Würzburg hade dom fått fram Naturum och söder torg, efter Tranås var byggnader rivna, efter Berlin var alla gator utan asfalt, parken hade fått en ny lekplats, nya lägenheter stod vid järnvägsbron, framför domus fanns det bara galler och grus, resecentrum var borta och stationen var ombyggd. Denna gången var hela domusparkeringen en enda röra där dom börjat bygga ett köpcenter, stora torg var a mess, och dessutom hade dom flyttat runt allt på ekohallen för första gången sen jag var barn. Det är fan inte Kristianstad utan rese och den gamla lekplatsen i parken. 
 
Slänger med lite bilder från hemresan från St Johann med stopp i Würzburg till Sverige i förrgår/igår. Synd att jag inte fick nån bild på jordnötssmörs/Schweitz/miljöräddar-svensken och den galne europa-pyramid-upptäckaramerikanen.
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 








 

Kommentera här: